Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 9 lutego 2009 r., sygn. II SA/Kr 1217/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Wojciech Jakimowicz Sędziowie: WSA Aldona Gąsecka- Duda (spr.) WSA Mariusz Kotulski Protokolant: Beata Błach po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 lutego 2009 r. sprawy ze skargi Województwa Małopolskiego - Zarządu Dróg Wojewódzkich w Krakowie na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Krakowie z dnia 13 października 2008 r. nr [...] w przedmiocie ustalenia opłaty I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję organu I instancji, II. określa, że zaskarżona decyzja nie może być wykonywana, III. zasądza od Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Krakowie na rzecz strony skarżącej kwotę 440 zł ( czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Decyzją Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w Nowym Targu nr [...] z dnia 21.08.2008r. znak [...], na podstawie art. 36 ust. 1 i 4 ustawy z dnia 14.03.1985r. o Państwowej Inspekcji Sanitarnej ( Dz. U. z 2006r., Nr 122, poz. 851 z późn. zm.), § 2, § 3 i § 4 rozporządzenia Ministra Zdrowia z dnia 4.02.2004r. w sprawie opłat za badania laboratoryjne oraz inne czynności wykonywane przez organy Państwowej Inspekcji Sanitarnej ( Dz. U. Nr 20, poz. 193), art. 2 § 2, art. 47 § 1 i art. 63 § 1 ustawy z dnia 29.08.1997r. - Ordynacja Podatkowa ( Dz. U. Nr 8, poz. 60 z późn. zm.), art. 15 ust. 6 ustawy o podatku od towarów i usług ( Dz. U. z 2004r. Nr 54, poz. 538) oraz art. 104 k.p.a. - obciążono Zarząd Dróg Wojewódzkich w Krakowie opłatą w kwocie 54,10zł. za przeprowadzenie czynności związanych z uzgodnieniem dokumentacji projektowej.

W uzasadnieniu decyzji wskazano, że powyższa opłata została ustalona za czynności uzgadniające dokumentację projektową inwestycji - przebudowy mostu na potoku Solawka w miejscowości Zubrzyca Górna w ciągu drogi wojewódzkiej nr 957 (km 32+ 380) i obejmowały zapoznanie się z dokumentacją oraz jej analizę pod względem wymagań higienicznych i zdrowotnych. Zgodnie z art. 36 ust. 1 ustawy o Państwowej Inspekcji Sanitarnej za badania i inne czynności wykonywane przez organy inspekcji w związku ze sprawowaniem nadzoru bieżącego i zapobiegawczego pobierana jest opłata w wysokości kosztów ich wykonania, którą ponosi osoba lub jednostka organizacyjna, zobowiązana do przestrzegania wymagań higienicznych i zdrowotnych. Czynności podjęte w niniejszej sprawie kwalifikują się do nadzoru zapobiegawczego. Opłata została ustalona według bezpośrednich i pośrednich kosztów wykonania. Do kosztów bezpośrednich należy między innymi średnie wynagrodzenie pracowników wg stawek osobistego zaszeregowania w wysokości 16,76 zł/h, natomiast koszty pośrednie wynikają z kosztów utrzymania Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej w Nowym Targu i wynoszą 61,40 % kosztów bezpośrednich. Przy wyliczeniu kosztów bezpośrednich brano pod uwagę średnie wynagrodzenie pracowników, wykonujących czynności z uwzględnieniem czasu jej wykonania. Natomiast do pośrednich kosztów zaliczono koszty działalności stacji sanitarno-epidemiologicznej, obejmujące średnie wynagrodzenie pracowników administracji i obsługi wraz z pochodnymi od wynagrodzeń, koszty usług pocztowych, telekomunikacyjnych i pralniczych, koszty zużytej energii elektrycznej, wody, gazu, koszty zakupu, zużycia i konserwacji aparatury i sprzętu laboratoryjnego, koszty transportu oraz inne, poniesione w związku z wykonaniem badań i innych czynności - co daje łącznie kwotę 54,10zł. Wyliczenie opłaty nastąpiło również zgodnie z zarządzeniem Dyrektora Powiatowej Stacji Sanitarno- Epidemiologicznej w Nowym Targu Nr [...] z dnia 12.06. 2008r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00