Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Postanowienie WSA w Gliwicach z dnia 9 lutego 2009 r., sygn. I SA/Gl 988/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie: Przewodniczący: Sędzia NSA Eugeniusz Christ po rozpoznaniu na posiedzeniu niejawnym w dniu 9 lutego 2009 r. sprawy ze skargi A. L.-W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w K. z dnia [...] nr [...] w przedmiocie ulg płatniczych - umorzenia odsetek za zwłokę w kwestii wniosku skarżącej o przyznanie prawa pomocy w zakresie zwolnienia od kosztów sądowych oraz ustanowienia adwokata postanawia: odmówić przyznania prawa pomocy.

Uzasadnienie

W skardze z dnia 10 października 2008 r. na decyzję Dyrektor Izby Skarbowej w K. wymienioną w sentencji niniejszego postanowienia skarżąca złożyła wniosek o przyznanie jej prawa pomocy w zakresie zwolnienia od kosztów sądowych oraz ustanowienia adwokata. Do skargi załączono wypełniony formularz wniosku o przyznanie prawa pomocy (PPF), w uzasadnieniu którego skarżąca podniosła, iż znajduje się w trudnej sytuacji finansowej, gdyż z dochodu z działalności gospodarczej jej oraz jej małżonka, wynoszącego łącznie [...]zł, musi utrzymać rodzinę, składającą się dodatkowo z dwójki dzieci, przy czym jedno z dzieci rozpoczyna naukę. Wskazała również na wydatki związane ze zmianą pory roku (zakup opału i ciepłej odzieży). Sumę miesięcznych wydatków stałych określiła na kwotę [...] zł, wyliczając w tych ramach [...] zł na opał, [...] zł za energie elektryczną, [...] zł za gaz i [...] zł na szkołę. Według wniosku strona nie posiada majątku poza udziałem we współwłasności nieruchomości rolnej o powierzchni 2 ha, objętego hipoteką ustanowioną na rzecz banku.

Pismem z dnia 25 listopada 2008 r. Referendarz sądowy wezwał skarżącą do uzupełnienia wniosku o przyznanie prawa pomocy poprzez: udokumentowanie wysokości wszelkich dochodów uzyskiwanych przez skarżącą i osoby pozostające z nią w gospodarstwie domowym (wskazano, iż należy w tym celu nadesłać zaświadczenia o wysokości wynagrodzeń, honorariów i innych należności oraz świadczeń z okresu ostatnich sześciu miesięcy), przedłożenie wyciągów i wykazów z wszystkich rachunków bankowych posiadanych przez skarżącą i osoby pozostające z nią w gospodarstwie domowym, obrazujących operacje dokonane w ich ramach w ciągu ostatnich trzech miesięcy oraz dokumentów dotyczących lokat i kont (wskazano, iż w przypadku gdyby rachunki te były zajęte, należy przedstawić potwierdzające ten fakt zaświadczenie wystawione przez bank po dniu doręczenia wezwania, informujące o wysokości zajęć oraz sposobie ich spłaty), nadesłanie kopii zeznań podatkowych za rok 2007 złożonych przez skarżącą, jej małżonka (lub ich wspólnego zeznania) oraz inne osoby pozostające z nimi w gospodarstwie domowym (zastrzeżono, że jeśli w zeznaniach tych wykazano dochody ze stosunku pracy, należy dołączyć odpis umowy o pracę oraz zaświadczenie pracodawcy o wysokości wynagrodzenia wypłaconego w ostatnim miesiącu, wskazującego również formę tej zapłaty, ewentualnie udowodnić, np. za pomocą odpisu świadectwa pracy, iż stosunek pracy ustał), złożenie wyjaśnień dotyczących działalności gospodarczej prowadzonej przez skarżącą i przez jej małżonka (sprecyzowano, że wyjaśnienia te powinny być wsparte stosowną dokumentacją: w przypadku zawieszenia lub wykreślenia działalności z ewidencji - zaświadczeniem potwierdzającym ten fakt oraz odpisem ostatnio sporządzonej ewidencji środków trwałych, w razie kontynuowania działalności - zaświadczeniem o treści wpisu w ewidencji gospodarczej oraz odpisami: deklaracji na podatek od towarów i usług składanych w okresie ostatnich sześciu miesięcy, ewidencji środków trwałych posiadanych w ramach działalności gospodarczej oraz prowadzonych w związku z nią ksiąg rachunkowych lub podatkowej księgi przychodów i rozchodów za wskazany wyżej okres), udokumentowanie za pomocą kopii faktur lub rachunków wysokości wydatków

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00