Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 grudnia 2008 r., sygn. VII SA/Wa 1675/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Tadeusz Nowak, , Sędzia WSA Elżbieta Zielińska-Śpiewak, Asesor WSA Paweł Groński(spr.), Protokolant Jakub Szczepkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 grudnia 2008 r. sprawy ze skargi T.B. na decyzję Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w [...] z dnia [...] sierpnia 2008 r. nr [...] w przedmiocie nakazu usunięcia stwierdzonych nieprawidłowości. skargę oddala

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2008 r. Państwowy Wojewódzki Inspektor Sanitarny w W., działając na podstawie art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960 r. Kodeks postępowania administracyjnego - tekst jedn. Dz. U. z 2000r. nr 98, poz. 1071 ze zm. (dalej kpa) i art. 27 ust. 1 ustawy z dnia 14 marca 1985 roku o Państwowej Inspekcji Sanitarnej (tekst jednolity Dz. U. z 2006r. nr 122 poz. 851), po rozpatrzeniu odwołania T.B. od decyzji Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w W. z dnia [...] kwietnia 2008r nr [...] w zakresie konieczności niezwłocznej realizacji pkt: 1,2,3,4,5,6 ww. decyzji, utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję.

Z akt postępowania administracyjnego wynika, że w dniu 28 marca 2008r. przedstawiciel Państwowego Powiatowego Inspektora Sanitarnego w W. przeprowadził kontrolę sanitarną w pawilonie gastronomicznym "[...]" zlokalizowanym w W. przy ul. [...] róg [...], którego właścicielem jest T.B. W trakcie kontroli stwierdzono:

brak wydzielonego stanowiska do przyprawiania kurczaków oraz obróbki brudnej warzyw,

brak umywalki do mycia rąk,

brak zapewnionego dostępu do WC dla personelu pracującego w branży spożywczej (korzystanie przez personel toalety publicznej Toi-Toi)

nieprawidłowe przechowywanie naczyń jednorazowego użytku narażonych na zanieczyszczenie,

nieprawidłowe przechowywanie gotowych surówek tj. w temp. 25 °C (podczas, gdy producent podaje warunki przechowywania w temp. 0-5 °C)

brak dokumentów HDI na świeże kurczaki do wglądu

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00