Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 10 grudnia 2008 r., sygn. I SA/Ol 475/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ryszard Maliszewski (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Wiesława Pierechod Sędzia WSA Tadeusz Piskozub Protokolant Marika Brzozowiec po rozpoznaniu w Olsztynie na rozprawie w dniu 10 grudnia 2008 r. sprawy ze skargi Gminy N. na interpretację indywidualną Ministra Finansów z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie podatku od towarów i usług Oddala skargę

Uzasadnienie

ISA/OI 475/08

Uzasadnienie

W odpowiedzi na wezwanie Urzędu Miejskiego z dnia 27 lutego 2008 r. do usunięcia naruszenia prawa poprzez zmianę indywidualnej pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego z dnia "[...]" znak "[...]", złożone na podstawie art. 52 § 3 ustawy z .dnia 30 sierpnia 2002 r. Prawo o postępowaniu przed sądami administracyjnymi (Dz. U. Nr 153, poz. 1270 ze zm.) Dyrektor Izby Skarbowej w B. działając w imieniu Ministra Finansów stwierdził brak podstaw do zmiany ww. interpretacji indywidualnej.

Dnia 21 listopada 2007 r. Urząd Miejski złożył wniosek o udzielenie pisemnej interpretacji przepisów prawa podatkowego w indywidualnej sprawie, dotyczącej podatku od towarów i usług w zakresie stosowania w deklaracji dla podatku od towarów i usług numeru NIP Urzędu Miejskiego. Z przedstawionego stanu faktycznego wynikało, że Urząd Miejski jest zarejestrowanym i czynnym podatnikiem podatku od towarów i usług, zaś Gmina nie jest zarejestrowana dla celów przedmiotowego podatku. Gmina nie posiada własnych struktur organizacyjnych, a nałożone na nią zadania wykonuje za pośrednictwem Urzędu Miejskiego, który prowadzi całą dokumentację dotyczącą funkcjonowania Gminy. Przepisy rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 28 lipca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad rachunkowości oraz planów kont dla budżetu państwa, budżetów jednostek samorządu terytorialnego oraz niektórych jednostek sektora finansów publicznych (Dz. U. Nr 142, poz. 1020) nie przewidują możliwości prowadzenia odrębnej ewidencji księgowej, dotyczącej rozliczenia podatku od towarów i usług dla samorządowych osób prawnych oraz urzędów obsługujących od strony techniczno-organizacyjnej te osoby prawne. W związku z powyższym Gmina, jak i Urząd Miejski składają jedno (wspólne) rozliczenie w zakresie podatku od towarów i usług. Wszystkie faktury VAT wystawiane są zarówno przez, jak i na Urząd Miejski wskazywany jest na nich numer NIP Urzędu. Zdaniem Wnioskodawcy Gmina i Urząd Miejski mogą składać jedną deklarację w zakresie podatku od towarów i usług, posługując się NIP przyznanym Urzędowi Miejskiemu, bowiem Gmina nie posiada własnej struktury organizacyjnej, która służyłaby wykonywaniu zadań własnych Gminy. Zadania te są wykonywane za pośrednictwem Urzędu Miejskiego i w związku z tym nie można oddzielić podmiotowości podatkowej Gminy od podmiotowości podatkowej Urzędu Miejskiego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00