Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 3 grudnia 2008 r., sygn. III SA/Kr 434/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący NSA Krystyna Kutzner (spr.) Sędziowie WSA Elżbieta Kremer NSA Piotr Lechowski Protokolant Katarzyna Dydaś po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 grudnia 2008 r. sprawy ze skarg "A" Sp. z o. o. w K. na postanowienia Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] [...] z dnia [...] [...] z dnia [...] [...] z dnia [...] [...] z dnia [...] [...] z dnia [...] [...] z dnia [...] [...] z dnia [...] [...] w przedmiocie pozostawienia wniosku bez rozpoznania skargi oddala

Uzasadnienie

Pismami z dnia 26.06.2007 r. skarżąca spółka "A" Spółka z o.o. w K. zwróciła się do Naczelnika Urzędu Celnego z wnioskiem o udzielenie w trybie art.14 a Ordynacji podatkowej pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego tj. § 2 ust.1 pkt.1 i 2 rozporządzenia Ministra Finansów z dnia 22.04.2004 r w sprawie obniżenia stawek podatku akcyzowego (Dz.U.Nr 87, poz.825 ze zm.). Łącznie złożono 8 takich wniosków, a każdy z nich dotyczył olei smarowych do silników , kolejno o następujących nazwach : 1/ Visco 5000 5W40 , 2/ Vanellus E6 Plus 10W40, 3/ Vanellus E7 Plus 10W40 , 4/ Vanellus C6 Global Plus 10W40, 5/ Terrac Super Universal 10W40 , 6/ Visco 5000 FE 5W30 , 7/ Visco 3000 10W40, oraz 8/Visco 3000 Disel 10W40/.

Do każdego z wniosków załączono następujące dokumenty : 1/ Dokument formulacji technicznej zawierający wartości średnie dla procesu produkcyjnego, 2/ Sprawozdanie z badań przeprowadzonych przez Instytut Technologii Nafty oraz 3/ Opinię do sprawozdania z badań.

Organ podatkowy pismem z dnia 5.07.2007 r. wezwał skarżącą do wyczerpującego uzupełnienia stanu faktycznego przedstawionego w przedmiotowych wnioskach poprzez wskazanie kodu CN poszczególnych olejów - pod rygorem pozostawienia wniosków bez rozpatrzenia , zgodnie z art.169 § 1 i 4 Ordynacji podatkowej.

W pisemnej odpowiedzi na wezwania skarżąca zanegowała konieczność podania kodu CN jako warunku wyczerpującego przedstawienia stanu faktycznego, podnosząc , że we wnioskach o interpretację prawa podatkowego w sposób wyczerpujący przedstawiona została charakterystyka fizyko-chemiczna poszczególnych olejów , udokumentowana załącznikami do tych wniosków, które potwierdzały , że poszczególne oleje objęte wnioskami powinny być klasyfikowane do olejów smarowych wytworzonych na bazie syntetycznej.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00