Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 listopada 2008 r., sygn. V SA/Wa 2289/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA - Andrzej Kania (spr.), Sędzia WSA - Danuta Dopierała, Sędzia WSA - Barbara Mleczko - Jabłońska, , Protokolant - Marcin Woźniak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 listopada 2008 r. sprawy ze skargi P. Sp. z o.o. w T. na decyzję Ministra Finansów z dnia [...] czerwca 2008 r. nr [...] w przedmiocie: wiążącej informacji taryfowej. 1. uchyla zaskarżoną decyzję, 2. zasądza od Ministra Finansów na rzecz P. Sp. z o.o. w T. kwotę 740 (siedemset czterdzieści złotych) zł. tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego, 3. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia wyroku

Uzasadnienie

Przedmiotem skargi P. Sp. z o. o. w T. jest decyzja Ministra Finansów z [...] czerwca 2008 r., nr [...] utrzymująca w mocy decyzję Dyrektora Izby Celnej w W. zawartą w wiążącej informacji taryfowej WIT nr [...] z [...] grudnia 2007 r. dotyczącej klasyfikacji taryfowej pojazdu samochodowego [...].

Skarżona decyzja została wydana w następująco ustalonym stanie faktycznym:

Wnioskiem z [...] października 2007 r. Spółka P. wystąpiła do Dyrektora Izby Celnej w W. o udzielenie wiążącej informacji taryfowej WIT dla towaru opisanego jako pojazd terenowy [...]. Wskazała, że towar jest odkrytym pojazdem mechanicznym, wyposażonym w pojedyncze siedzenie, napęd na cztery koła, przednie i tylne hamulce, standardowy wał holowniczy na tylnej osi, kierownicę z dwoma uchwytami zawierającymi kontrolery, przekładnie biegu szybkiego/wolnego, automatyczne sprzęgło, jeden bieg wsteczny, opony terenowe. Pojazd napędzany jest wałem. Dzięki swojej mocy nadaje się do holowania przymocowanego sprzętu. Pojemność skokowa cylindra: 760 cm3, moc silnika 38 KW, waga pojazdu 380,6 KG, uciąg holowniczy 680,4 KG. Jako przewidywaną klasyfikację we wniosku podała kod nomenklatury [...]. Do wniosku załączyła opinię nr [...] z dnia [...] września 2007 r. dotyczącą określenia parametrów technicznych pojazdu [...] sporządzoną przez rzeczoznawcę certyfikowanego [...].

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00