Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 20 października 2008 r., sygn. III SA/Wa 959/08

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Hieronim Sęk, Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas (sprawozdawca), Asesor WSA Jarosław Trelka, Protokolant Anna Kurdej, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 października 2008 r. sprawy ze skargi S. sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] lutego 2008 r. nr [...] w przedmiocie udzielenia pisemnej interpretacji co do zakresu i sposobu zastosowania przepisów prawa podatkowego 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzające ją postanowienie Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego w W. z dnia [...] września 2007 r. nr [...], 2) stwierdza, że uchylone decyzja i postanowienie nie mogą być wykonane w całości, 3) zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej w W. na rzecz S. sp. z o. o. z siedzibą w W. kwotę 440 zł (słownie: czterysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

 

UZASADNIENIE

Wnioskiem z 26 czerwca 2007 r. S. Sp. z o.o., (dalej nazywana - "Skarżącą" lub "Spółką") wystąpiła do Naczelnika [...] Urzędu Skarbowego o udzielenie pisemnej interpretacji w zakresie stosowania przepisów prawa podatkowego.

Ze stanu faktycznego przedstawionego we wniosku wynika, że Skarżąca kupuje:

flagi z logo Spółki i ustawia je przed swoimi placówkami oraz przed punktami sprzedaży, w których można nabyć produkty;

proporczyki z logo Spółki i ustawia je jako wystrój podczas szkoleń i spotkań z klientami jako symbol identyfikujący markę;

W uzupełnieniu wniosku Skarżąca wskazała, że flagi te są wydawane klientom i kontrahentom, którzy prowadzą własne sklepy. Ponadto, kilka flag stoi przed siedzibą Spółki. Natomiast proporczyki nie są wydawane osobom trzecim, stanowią własność Spółki oraz są wielokrotnie używane na różnych szkoleniach, targach, wystawach.

flagi narodowe np. Polski, Austrii, Szwajcarii, Niemiec, Unii Europejskiej, a także proporczyki z takimi flagami, które wykorzystuje jako wystrój podczas spotkań, szkoleń z kontrahentami oraz umieszcza je przed siedzibą firmy. Flagi te symbolizują kraje, z których Spółka nabywa produkty i technologie. W uzupełnieniu wniosku Spółka wskazała, że flagi te nie są wydawane osobom trzecim, stanowią własność Spółki oraz są wielokrotnie używane na różnych szkoleniach, targach, wystawach.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00