Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 lipca 2008 r., sygn. III SA/Wa 257/08

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Lidia Ciechomska-Florek (sprawozdawca), Sędziowie Sędzia WSA Bożena Dziełak, Sędzia WSA Hieronim Sęk, Protokolant Urszula Nowak, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 lipca 2008 r. sprawy ze skargi R. W. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w W. z dnia [...] listopada 2007 r. nr [...] w przedmiocie określenia wysokości zobowiązania podatkowego w podatku od towarów i usług oddala skargę

 

UZASADNIENIE

Jak wynika z akt rozpoznawanej sprawy, w wyniku postępowania kontrolnego przeprowadzonego u R.W. prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą PH "T" w M., stwierdzono nieprawidłowości w rozliczeniach podatku od towarów i usług za poszczególne miesiące 2002 roku. Nieprawidłowości te dotyczyły odliczenia podatku naliczonego wynikającego z nabycia towarów i usług, w przypadku gdy wydatki na ich nabycie nie stanowiły kosztów uzyskania przychodów w rozumieniu przepisów o podatku dochodowym od osób fizycznych oraz opłat noclegowych i gastronomicznych. W szczególności zakwestionowano wydatki jakie w okresie od sierpnia do kwietnia 2002 r. ponosiła firma skarżącego z tytułu opłat manipulacyjnych w Hamburgu oraz usług spedycyjnych na trasach krajowych i międzynarodowych do Hamburga. W tym zakresie Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w W. ustalił, że wystawca faktur - spółka cywilna Spedycja Międzynarodowa i Transport Import-Export "AL." M.M., J.C. posiada dokumentację źródłową ich dotyczącą ale wydatki, których dotyczą faktury nie mają związku z działalnością gospodarczą firmy R. W. W toku postępowania, w wyjaśnieniach z dnia 5 listopada 2003 r. spółka "A." wskazała, że wydatki te dotyczą kosztów związanych z importem towarów dokonanym przez inne firmy.

W wyniku dokonanej przez organ I instancji analizy kosztów transportu, spedycji i opłat manipulacyjnych w powiązaniu z importem faktycznie dokonywanym przy firmę "T." ustalono, że koszty dokumentowane fakturami wystawionymi przez spółkę "A." dotyczą importu towarów dokonanego przez firmy - P.H. "K. I.", "E." Sp z o.o., "A." i "P.". Na podstawie kontroli sprawdzających oraz dokumentacji firmy "A." ustalono, że firma "T." dokonywała zakupów od powyższych podmiotów ale nie w datach, w których wystawiono faktury dokumentujące koszty manipulacyjne związane z importem towarów. Kontrole przeprowadzone w firmach "E." i "P." wykazały, że firmy te samodzielnie ponosiły koszty opłat manipulacyjnych związanych z importem, a ceny stosowane w transakcjach z firmą "T." nie odbiegały od cen stosowanych w transakcjach z innymi kontrahentami. W przypadku firm "K." oraz "A." nie przeprowadzono kontroli sprawdzających z uwagi na niemożliwość ustalenia aktualnych adresów siedzib ww. firm i ich właścicieli.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00