Wyrok WSA w Krakowie z dnia 18 czerwca 2008 r., sygn. III SA/Kr 88/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący NSA Piotr Lechowski Sędziowie WSA Elżbieta Kremer WSA Bożenna Blitek (spr) Protokolant Katarzyna Dydaś po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 czerwca 2008 r. sprawy ze skarg "A" Spółka Jawna - J. S., D. S., M. Ł., G. Ł. z siedzibą w K. na decyzje Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] z dnia [...] nr [...] w przedmiocie uznania zgłoszenia celnego za nieprawidłowe I. uchyla zaskarżone decyzje oraz poprzedzające je decyzje organu pierwszej instancji, II. orzeka, że uchylone decyzje nie mogą być wykonane, III. zasądza od Dyrektora Izby Celnej na rzecz skarżącej "A" Spółka Jawna - J. S., D. S., M. Ł., G. Ł. z siedzibą w K. kwotę 2.100 zł ( słownie: dwa tysiące sto złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Firma A Spółka Jawna J. S., D. S., M. Ł., G. Ł. z siedzibą w K., w okresie od dnia [...] do dnia [...] zgłosiła do procedury dopuszczenia do obrotu na polskim obszarze celnym towary importowane z Chin w postaci zabawek dziecięcych i zestawów zabawek.
Do zgłoszeń celnych dołączono faktury zakupu towaru, świadectwa pochodzenia, deklaracje wartości celnej, packing list, noty debetowe, bill of landing i faktury transportowe.
W szczególności dołączono faktury zakupu do zgłoszeń celnych SAD
o numerach OGL:
1. [...] z dnia [...], wystawioną przez firmę S. M. I. C. LTD nr [...] z dnia [...].
2. [...] z dnia [...] wystawioną przez firmę S. P. I. & E. C., nr [...] z dnia [...].
3. [...] z dnia [...], wystawioną przez firmę M. Y. I. A. E. C., nr [...] z dnia [...].