Orzeczenie
Wyrok WSA w Kielcach z dnia 19 czerwca 2008 r., sygn. I SA/Ke 111/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Kielcach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Danuta Kuchta, Sędziowie Sędzia WSA Ewa Rojek (spr.),, Asesor WSA Mirosław Surma, Protokolant Asystent sędziego Agnieszka Banach, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 29 maja 2008r. sprawy ze skargi A.M. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za październik 2006r. 1. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję organu pierwszej instancji; 2. określa, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu w całości; 3. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz A.M. kwotę 1429 (słownie: tysiąc czterysta dwadzieścia dziewięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania
Uzasadnienie
Decyzją z dnia [...] nr [...] Dyrektor Izby Skarbowej w K. utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Skarbowego w S. z dnia [...] nr: [...] określającą A. M. zobowiązanie podatkowe w podatku od towarów i usług za październik 2006r. w kwocie 5.301 zł.
W uzasadnieniu decyzji organ podał, że w wyniku przeprowadzonego postępowania kontrolnego, dotyczącego prawidłowości rozliczeń dokonywanych w podatku od towarów i usług w okresie 1 września 2006 r. do 31 marca 2007 r. przez A. M. stwierdzono, że w dniu 19 października 2006 r. A. M. wystawił na rzecz kontrahenta słowackiego MS ing. J. T. Koszyce, Słowacja tytułem dostawy świetlika dachowego cintralux z poliestru zbrojonego włóknem szklanym, fakturę VAT na kwotę 2.312 EURO, zgodnie z ofertą cenową z 19 października 2006r. Faktura ujęta została w październiku 2006r. zarówno w deklaracji VAT-7, jak również w informacji podsumowującej VAT-UE za IV kwartał 2006 r., jako wewnątrzwspólnotowa dostawa towarów w kwocie 8.989 zł, przeliczonej w/g kursu EURO z dnia wystawienia faktury. Do kontroli poza fakturą VAT, przedłożono także inne dokumenty związane z w/w transakcjami, takie jak: oferta cenowa na wykonanie świetlika dachowego do samodzielnego montażu z dnia 19 października 2006r., specyfikacja materiałowa do faktury VAT/4/10/2006 z 19 października 2006r., zamówienie z 20 października 2006r., protokół odbioru elementów świetlika z 22 listopada 2006r., dowód wpływu środków finansowych na rachunek bankowy podatnika za wymienioną wyżej fakturę. Zgodnie z protokołem odbioru elementów świetlika z Firmy L. we Wrocławiu, materiały odebrane zostały dopiero w dniu 22 listopada 2006 r. a zapłaty za fakturę dokonano 2 listopada 2006 r. W związku z tym, w październiku 2006 r. nie powstał obowiązek podatkowy z tytułu dostawy wewnątrzwspólnotowej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right