Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Białymstoku z dnia 21 maja 2008 r., sygn. I SA/Bk 72/08

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Białymstoku w składzie następującym: Przewodniczący sędzia WSA Wojciech Stachurski, Sędziowie asesor WSA Piotr Pietrasz, asesor WSA Jacek Pruszyński (spr.), Protokolant Beata Borkowska, po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 21 maja 2008 r. sprawy ze skargi A. H. na decyzję Dyrektora Izby Skarbowej w B. z dnia [...] grudnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za miesiąc sierpień 2006 r. oddala skargę

Uzasadnienie

Naczelnik P. Urzędu Skarbowego w B. decyzją z [...].09.2007 r. Nr [...] określił A. H. kwotę nadwyżki podatku naliczonego nad należnym do zwrotu na rachunek bankowy oraz do przeniesienia na miesiąc następny za sierpień 2006 r. w wysokości innej niż zadeklarowana. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, iż podatniczka naruszyła przepisy art. 129 w zw. z art. 128 ust. 2 i art. 130 ust. 3 pkt 2 ustawy z dnia 11 marca 2004 r. o podatku od towarów i usług (Dz. U. z 2004 r., Nr 54, poz. 535 ze zm.), zwanej dalej jako "ustawa VAT", poprzez zastosowanie stawki 0% do dostaw towarów w systemie "Zwrot VAT dla podróżnych", w których łączna wartość brutto poszczególnych zakupów dokonanych przez jednego podróżnego nie przekraczała kwoty 200 zł.

Nie godząc się z ustaleniami organu pierwszej instancji skarżąca złożyła odwołanie, w którym zarzuciła zaskarżonej decyzji naruszenie art. 217 Konstytucji RP, przepisów Szóstej Dyrektywy Rady z 17 maja 1977 r. w sprawie harmonizacji przepisów Państw Członkowskich dotyczących podatków obrotowych - wspólny system podatku od wartości dodanej: ujednolicona podstawa wymiaru podatku (77/388/EWG, Dz.U.UE.L.77.145.1), zwanej dalej jako "Szósta Dyrektywa" oraz art. 126, 128 i 129 ust. 1 ustawy VAT. Zdaniem skarżącej stanowisko zaprezentowane przez organ narusza zasadę neutralności VAT. Skarżąca wskazała również,

że dokument TAX FREE ma ściśle określoną liczbę wierszy, której nie można zwiększyć, nie ma tam rubryk "do przeniesienia" i miejsca na numerowanie stron. Ponadto delegacja ustawowa zawarta w art. 130 ust. 3 pkt 2 ustawy VAT mówi

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00