Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 9 kwietnia 2008 r., sygn. I SA/Kr 1493/07

 

Sygn. akt I SA/Kr 1493/07 | | W Y R O K W IMIENIU RZECZYPOSPOLITEJ POLSKIEJ Dnia 9 kwietnia 2008r., Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie, w składzie następującym:, Przewodniczący Sędzia: WSA Beata Cieloch, Asesor: WSA Jarosław Wiśniewski, Asesor: WSA Agnieszka Jakimowicz (spr.), Protokolant: Anna Boczkowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 marca 2008r., sprawy ze skarg L. K. "O - S" w K., na decyzje Dyrektora Izby Skarbowej, z dnia [...] Nr [...], w przedmiocie podatku od towarów i usług za miesiące od stycznia do sierpnia 2006 r., I. uchyla zaskarżone decyzje oraz poprzedzające je decyzje organu I instancji, II. określa, że zaskarżone decyzje nie mogą być wykonane do chwili uprawomocnienia się wyroku, III. zasądza od Dyrektora Izby Skarbowej na rzecz strony skarżącej koszty postępowania w kwocie 18 133 zł (osiemnaście tysięcy sto trzydzieści trzy złote 00/100).

Uzasadnienie

I SA/Kr 1493/07

UZASADNIENIE

Decyzjami z dnia [...]nr [...]do [...]Dyrektor Izby Skarbowej utrzymał w mocy decyzje Naczelnika Urzędu Skarbowego [...] datowane na dzień [...]nr [...]do [...] w przedmiocie podatku od towarów i usług za miesiące od stycznia do sierpnia 2006 r. Na mocy powyższych decyzji określono kwoty zwrotu różnicy podatku VAT oraz nadwyżki podatku naliczonego nad należnym w wysokości innej niż wynikała z przedłożonych przez podatniczkę L. K. prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą "O." deklaracji VAT-7.

Przedmiotowe rozstrzygnięcia wydane zostały w oparciu o następujący stan faktyczny. Organy ustaliły, iż przedmiotem działalności podatniczki było świadczenie usług w zakresie pielęgnacji i utrzymania terenów zielonych. Powyższe usługi podatniczka wykonywała m. inn. na rzecz Gminy Miejskiej K. w oparciu o trzy długoterminowe umowy - z dnia[...]., nr[...], z dnia [...]nr [...]oraz z dnia [...]nr[...]. W ich ramach podatniczka L. K. zobowiązała się do wykonywania usług polegających na utrzymaniu czystości wraz z wywozem (zbieranie papierów, psich odchodów, gałęzi, opróżnianie koszów na śmieci, zamiatanie i odmulanie alejek i ciągów pieszych), akcjach zimowych w postaci kucia lodu, sypania piaskiem gołoledzi, sprzątania alejek i chodników po zimie, utrzymaniu trawników, zakładaniu i pielęgnacji kwietników, żywopłotów, pielęgnacji drzew i krzewów, w tym również zrzucaniu ptasich gniazd, utrzymaniu tzw. obiektów małej architektury (wymiana piasku w piaskownicach, utrzymanie piaskownic poprzez wymianę i malowanie szczebli, malowanie i naprawa ławek, ogrodzeń, koszy na śmieci), utrzymaniu (mycie, malowanie) tablic informacyjnych. W przypadku dwóch pierwszych umów, których przedmiot strony określiły jako "stałe utrzymanie zieleni niskiej" ustalono wynagrodzenie ryczałtowe stanowiące w 2006 r. 1/12 części wynagrodzenia brutto przewidzianego za cały rok realizacji umowy, natomiast w umowie nr [...]wynagrodzenie przewidziane było w formie kosztorysowej, tj. poszczególne czynności wykonywane były każdorazowo na konkretne zlecenie gminy, zaś przedmiot umowy stanowiło "porządkowanie terenów zieleni w ramach robót interwencyjnych".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00