Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 marca 2008 r., sygn. VI SA/Wa 181/08
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka Sędziowie Sędzia WSA Ewa Marcinkowska Sędzia WSA Grażyna Śliwińska (spr.) Protokolant Patrycja Wrońska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 12 marca 2008 r. sprawy ze skargi A. S.A. z siedzibą w W. na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [...] listopada 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy udzielenia prawa ochronnego na znak towarowy "Dziecko - miesięcznik troskliwych rodziców" oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją z dnia [...] listopada 2007 r. nr [...] Urząd Patentowy Rzeczypospolitej Polskiej, po rozpoznaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy zakończonej decyzją z dnia [...] listopada 2006 r. o odmowie udzielenia prawa ochronnego na znak towarowy DZIECKO - MIESIĘCZNIK TROSKLIWYCH RODZICÓW zgłoszony dnia [...] lipca 2002 r. pod numerem Z-253105 przez A. Spółka Akcyjna z siedzibą w W. - utrzymał zaskarżoną decyzję w mocy.
Podstawę prawną rozstrzygnięcia stanowił art. 132 ust. 2 pkt 2 w zw. z art. 245 ustawy z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej (tekst jedn. Dz. U. z 2003 r. Nr 119, poz. 1117, z późn. zm.) - dalej zwaną p.w.p.
Do wydania powyższej decyzji doszło w następującym stanie faktycznym:
Znak towarowy słowno-graficzny DZIECKO - MIESIĘCZNIK TROSKLIWYCH RODZICÓW o numerze Z-253105, zgłoszony został w dniu [...] lipca 2002 r. i przeznaczony do oznaczania towarów i/lub usług w klasach:
16: "gazety, czasopisma, magazyny, komiksy, albumy, książki, podręczniki, biuletyny, mapy i atlasy, druki, afisze (plakaty)",
35: "usługi reklamowe, ogłoszenia prasowe, reklamy telewizyjne i radiowe, reklamy on-line w sieci komputerowej, internetowej i korespondencyjne, rozpowszechnianie materiałów reklamowych, agencje reklamowe, badania opinii, badanie rynku, sondaże opinii, marketing, usługi w zakresie public relations, aukcje publiczne, komercyjne agencje informacyjne, organizowanie wystaw i targów w celach handlowych lub reklamowych, tworzenie komputerowych baz danych, zarządzanie, sortowanie, kompilacja informacji i udostępnianie komputerowych baz danych",