Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Poznaniu z dnia 22 lutego 2008 r., sygn. I SA/Po 1321/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Maciej Jaśniewicz (spr.) Sędziowie NSA Gabriela Gorzan as.sąd. WSA Roman Wiatrowski Protokolant st.sekr.sąd. Urszula Kosowska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 lutego 2008 r. sprawy ze skargi P M na postanowienie Dyrektora Izby Celnej w P z dnia [...] r. nr [...] tytuł wykonawczy nr [....] w przedmiocie stanowiska wierzyciela w kwestii złożonych zarzutów na prowadzone postępowanie egzekucyjne oddala skargę. /-/ G.Gorzan /-/ M.Jaśniewicz /-/ R.Wiatrowski

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...]r. nr [...] Dyrektor Urzędu Kontroli Skarbowej w P określił dla P M prowadzącej pozarolniczą działalność gospodarczą pod nazwą "A" z siedzibą w K K [...], zobowiązanie podatkowe w podatku akcyzowym za poszczególne miesiące 2005 r. na łączna kwotę [...] zł. W związku z nieuregulowaniem należności podatkowych określonych w przedmiotowej decyzji Dyrektor Izby Celnej w P w dniu [...] r. wszczął wobec P M postępowanie egzekucyjne na podstawie tytułu wykonawczego nr [...] obejmującego należność za miesiąc marzec 2005 r. w wysokości [...] zł. Pismem datowanym na 27 czerwca 2007 r. i złożonym w dniu 25 czerwca 2007 r., zobowiązana złożyła zarzuty na prowadzone postępowanie egzekucyjne podnosząc naruszenie art.33 pkt 7 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji w związku z § 13 Rozporządzenia z dnia 22 listopada 2001 r. w sprawie wykonania niektórych przepisów ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji poprzez wszczęcie postępowania egzekucyjnego bez wcześniejszego doręczenia upomnienia oraz art.33 pkt 6 i 10 ustawy o postępowaniu egzekucyjnym w administracji poprzez wystawienie tytułu wykonawczego przez niewłaściwy organ, a w konsekwencji wszczęcie egzekucji administracyjnej na podstawie tytułu wykonawczego niespełniającego wymagań ustawowych. W związku z tym P M wniosła o umorzenie postępowania egzekucyjnego. Według pełnomocnika strony żaden z przepisów § 13 Rozporządzenia nie upoważniał wierzyciela do zaniechania realizacji podstawowego obowiązku jakim jest wysłanie przed wszczęciem egzekucji upomnienia zobowiązanemu, a nadto w niniejszej sprawie nie było podstaw do wystawienia tytułów wykonawczych przez Dyrektora Izby Celnej , gdyż jest on wierzycielem wyłącznie do obowiązków wynikających z rozstrzygnięć wydanych przez Naczelnika Urzędu Celnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00