Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gliwicach z dnia 16 stycznia 2008 r., sygn. II SA/Gl 805/07

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gliwicach w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Łucja Franiczek, Sędziowie Sędzia WSA Włodzimierz Kubik (spr.), Sędzia WSA Maria Taniewska-Banacka, Protokolant starszy referent Anna Trzuskowska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 stycznia 2008r. sprawy ze skargi (...) Sp. z o.o. w W. na decyzję Wojewody (...) z dnia (...)r. nr (...) w przedmiocie sprzeciwu do zgłoszenia robót budowlanych 1. uchyla zaskarżoną decyzję i orzeka, że decyzja ta nie podlega wykonaniu w całości do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku, 2. zasądza od Wojewody (...) na rzecz skarżącej kwotę (...) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania.

 

UZASADNIENIE

Prezydent Miasta C. decyzją z dnia [...] roku, nr [...], wniósł na podstawie art. 30 ust. 6 pkt 1 ustawy z dnia 7 lipca 1994r. Prawo budowlane (Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118 ze zm.) sprzeciw wobec zgłoszonego przez [...] Spółkę z o.o. z siedzibą w W. zamiaru wykonania robót budowlanych polegających na instalacji urządzeń bezobsługowej stacji bazowej małej mocy (do [...] W) na istniejącym budynku mieszkalnym położonym przy ul. [...] w C. W uzasadnieniu podał, że wnioskowane roboty budowlane miały polegać na wykonaniu na dachu budynku mieszkalnego dwóch konstrukcji stalowych o wysokościach [...] m i [...] m i umocowanie do nich anten oraz stalowego rusztu w celu zainstalowania na nim urządzeń i szafy. Następnie wskazał, że w § 3 pkt 9 rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 26 października 2005r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać telekomunikacyjne obiekty budowlane i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 219, poz. 1864) zamieszczona została definicja masztu antenowego zgodnie, z którą jest to antenowa konstrukcja wsporcza z odciągami. W związku z tym uznał, że zgłoszone przez Spółkę roboty budowlane polegające na wykonaniu masztów antenowych należało zakwalifikować jako rozbudowę lub nadbudowę budynku. Przystąpienie do tych robót wymagało uzyskania pozwolenia na budowę, bowiem nie zostały one wymienione w art. 29 ustawy Prawo budowlane. Dalej organ wskazał, że inwestor dokonując zgłoszenia opisanych robót budowlanych nie podał mocy przewidzianych do instalacji anten w związku z tym poinformował inwestora, że zgodnie z art. 30 ust.1 pkt 3 Prawa budowlanego zgłoszenia wymaga jedynie instalacja urządzeń emitujących pola elektromagnetyczne zaliczane do przedsięwzięć mogących znacząco oddziaływać na środowisko w rozumieniu ustawy z dnia 27 kwietnia 2001 r. Prawo ochrony środowiska ( Dz. U. z 20006 r. Nr 129, poz. 902 ze zm.). Zauważył też, że instalowanie urządzeń emitujących pola elektromagnetyczne może mieć jednak miejsce na istniejących już wieżach i masztach antenowych. Dodatkowo organ I instancji pouczył inwestora, że w zależności od treści złożonego wniosku o pozwolenie na budowę może on ubiegać się łącznie o uzyskanie pozwolenia na budowę masztu antenowego oraz zainstalowanie urządzeń wymagających zgłoszenia na podstawie art. 30 ust. 1 pkt 3c ustawy Prawo budowlane, bądź odrębnie uzyskać pozwolenie na budowę masztu oraz zgłosić zamiar instalacji takich urządzeń. Wreszcie wskazał, że w przypadku instalowaniu na obiektach budowlanych masztów stanowiących rozbudowę lub nadbudowę należy uprzednio uzyskać ostateczną decyzję o warunkach zabudowy lub decyzji o ustaleniu lokalizacji inwestycji celu publicznego .

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00