Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Postanowienie WSA w Rzeszowie z dnia 5 grudnia 2007 r., sygn. II SA/Rz 714/07

Dnia 5 grudnia 2007 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Zbigniew Czarnik po rozpoznaniu w dniu 5 grudnia 2007 roku w Rzeszowie na posiedzeniu niejawnym sprawy ze skargi J. Sp. z o.o. w T. na czynność Wójta Gminy w przedmiocie umieszczenia na drodze wewnętrznej zakazu ruchu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 15 ton - postanawia - odrzucić skargę.

 

UZASADNIENIE

W dniu 13 września 2007 roku do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego

w Rzeszowie wpłynęła skarga spółki z o.o. J. z siedzibą w T. na zarządzenie Wójta Gminy z dnia [...] kwietnia 2007 roku dotyczące umieszczenia na drodze wewnętrznej, oznaczonej jako działka ewidencyjna nr 482, położonej w T., znaku drogowego - zakaz ruchu pojazdów o rzeczywistej masie całkowitej powyżej 15 ton.

Strona skarżąca zarzuciła, iż takim działaniem Wójt Gminy naruszył:

- art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 25 marca 1985 roku o drogach publicznych (Dz. U. 2007 r. Nr 19 poz. 115, powoływana dalej w skrócie u.o.d.p.) poprzez bezprawne umieszczenie oznakowania na drodze wewnętrznej,

- art. 8 ust. 1 uodp poprzez błędną interpretację, że droga wewnętrzna nie ma statusu drogi publicznej,

- przepisów ustawy Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. 2005 r., Nr 108, poz. 908 z póź. zm., powoływana dalej w skrócie p.r.d.) poprzez zaniechanie podjęcia wymaganych procedur w zakresie organizacji ruchu,

- przepisów rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003 roku

w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonywania nadzoru nad tym zarządzaniem przez niezastosowanie się do ich treści.

W uzasadnieniu skargi strona skarżąca podniosła, iż wprowadzony przez Wójta Gminy zakaz, uniemożliwia jej prowadzenie działalności gospodarczej.

W odpowiedzi na skargę organ wniósł o odrzucenie skargi względnie o jej oddalenie. Jako okoliczności przemawiające za odrzuceniem skargi powołano uchybienie terminu do jej wniesienia, natomiast za oddaleniem skargi - w ocenie organu - przemawia bezzasadność jej zarzutów.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00