Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Olsztynie z dnia 27 grudnia 2007 r., sygn. II SA/Ol 994/07

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Olsztynie w składzie następującym: Przewodnicząca Sędzia WSA Irena Szczepkowska Sędziowie Sędzia WSA Katarzyna Matczak (spr.) Asesor WSA Bogusław Jażdżyk Protokolant Ewa Rychcik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 13 grudnia 2007 roku sprawy ze skargi G.P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia "[...]" nr "[...]" w przedmiocie zezwolenia na wykonywanie przewozu osób 1/ uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję Marszałka Województwa z dnia "[...]"; 2/ uchyla postanowienie Starosty z dnia "[...]" o "[...]"; 3/ zasądza od Samorządowego Kolegium Odwoławczego na rzecz skarżącego G.P. kwotę 980 zł (słownie: dziewięćset osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego; 4/ orzeka, że zaskarżona decyzja nie może być wykonana.

 

UZASADNIENIE

G.P. prowadzący Firmę U, złożył w dniu 18 grudnia 2006r. wniosek o udzielenie zezwolenia na wykonywanie regularnych przewozów osób w krajowym transporcie drogowym, na linii komunikacyjnej T.-A.-Z.

Marszałek Województwa, na podstawie z art. 18 ust. 1 pkt 1 lit. f ustawy z 6 września 2001r. o transporcie drogowym, wystąpił do starostów właściwych ze względu na przebieg linii komunikacyjnej o uzgodnienie przedmiotowego zezwolenia.

Postanowieniem z 2 stycznia 2007r. Starosta uzgodnił wydanie przedmiotowego zezwolenia, zaś Prezydent Miasta T. postanowieniem z 15 stycznia 2007r. także uzgodnił udzielenie zezwolenia pod warunkiem wyznaczenia na terenie miasta T. przystanków "tylko dla wsiadających" w kierunku T.-Z. oraz przystanków "tylko dla wysiadających" w kierunku Z.-T. uznając, że przewoźnik nie uwzględnił tych wymagań w załączonym do wniosku rozkładzie jazdy.

Postanowieniem z dnia "[...]" Nr "[...]" Starosta Z. odmówił uzgodnienia przedmiotowego zezwolenia. Wskazał, iż na linii T.-Z., jak również w relacji powrotnej funkcjonuje 36 kursów, linia obsługiwana jest przez 14 różnych przewoźników, natomiast zaplanowany przez stronę rozkład nastawiony jest na zdublowanie połowy istniejących kursów, ustalenie tych samych lub wcześniejszych godzin odjazdu i przejęcie najbardziej dochodowych przewozów. Organ uznał, że uzgodnienie proponowanych kursów spowodowałoby zagrożenie dla już istniejących linii regularnych, a także dla stale ograniczanych połączeń kolejowych na tej trasie. Wskazał, że nie przewiduje się zmian w natężeniu przewozu podróżnych na tej trasie. Nadto stwierdzono, że lokalna firma B. przez cały okres działalności zachowuje się w sposób elastyczny i prospołeczny, obsługując wiele lokalnych, nierentownych połączeń i dopuszczenie do drastycznej obniżki dochodów poprzez wprowadzenie proponowanych zmian spowoduje likwidację niedochodowych połączeń przez firmę B. pozbawiając mieszkańców powiatu jedynej możliwości dojazdu do Z. Jak podał organ, jest to istotna okoliczność w obliczu niskiej zamożności mieszkańców i dużych odległości pomiędzy miejscowościami, a ponadto nie odnotowano żadnych uwag, skarg czy wniosków dotyczących jakości czy częstotliwości przewozów transportu publicznego na tej linii.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00