Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 9 listopada 2007 r., sygn. VI SA/Wa 1260/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Czarnecki (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Jolanta Królikowska-Przewłoka Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Protokolant Jan Czarnacki po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 9 listopada 2007 r. sprawy ze skargi A. S.A. z siedzibą w P. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego w W. z dnia [...] maja 2007 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na zajęcie pasa drogowego oddala skargę

Uzasadnienie

VI SA/Wa 1260/07

Uzasadnienie

A. S.A. z siedzibą w P. wnioskiem z dnia 1 września 2007 r. (data wpływu do organu 13 września 2007 r.) wystąpił o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego w celu umieszczenia reklamy jednostronnej o powierzchni 17,11 m- w Al. J. rejon ul. Ś. na okres 18 miesięcy, to jest do końca terminu obowiązywania opinii komunikacyjnej, a jeżeli termin ważności opinii jest krótszy, o wydłużenie tego terminu zgodnie z wnioskiem.

Dnia 5 marca 2007 r. (data wpływu do organu) ww. spółka doprecyzowała wniosek o wydanie zezwolenia na zajęcie pasa drogowego pod wspomniany nośnik w tej samej lokalizacji, podając okres jego funkcjonowania od dnia 15 marca 2007 r. do dnia 14 października 2008 r. Jednocześnie poinformowała, że w przypadku negatywnej opinii komunikacyjnej, jest skłonna przenieść reklamę w granicach 200 m pod warunkiem otrzymania zezwolenia na nową lokalizację.

Dyrektor ds. Inwestycji Zarządu Dróg Miejskich w W., działając z upoważnienia Prezydenta [...] W. z dnia 6 grudnia 2006 r., decyzją z dnia [...] marca 2007 r. odmówił wydania A. S.A. z siedzibą w P. zezwolenia na zajęcie pasa drogowego (drogi krajowej) Al. J. w rejonie . ul. Ś. w celu umieszczenia w nim obiektu reklamowego.

W uzasadnieniu decyzji, rozpatrując wniosek spółki na podstawie art. 39 ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (j. t. Dz. U. z 2007 r. Nr 19, poz. 115 ze zm.), organ administracji uznał, że stan faktyczny w sprawie uległ istotnej zmianie z uwagi na przyrost natężenia ruchu drogowego na sieci ulic w W. na poziomie 6-7 % w skali roku co spowodowało, według statystyk Policji w W. z 2005 r., wzrost liczby wypadków drogowych na poziomie 8,8 % pomiędzy rokiem 2004 a 2005 i wyrażało się liczbą 1670 wypadków, w których zginęło 127 osób, a 2062 osoby zostały rannych. Kierując się Krajowym Programem Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego 2005 - 2007 - 2013 GAMBIT 2005, przyjętym przez Radę Ministrów na posiedzeniu w dniu 19 kwietnia 2005 r. stwierdzającym, że stan bezpieczeństwa ruchu drogowego w Polsce winien ulec poprawie, organ wskazał na obowiązek, który nałożył na niego ww. Program - podjęcia działań w celu ograniczenia liczby wypadków drogowych. Zarządca drogi skorzystał z opinii Instytutu Badawczego Dróg i Mostów - Pracownia Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego w sprawie zagrożeń kierujących pojazdami wynikających z umieszczenia reklam w pasach drogowych w W.. Miał również na uwadze wyniki badań przeprowadzonych w USA, które wykazały proporcjonalny wzrost liczby wypadków drogowych przy wzroście liczby reklam przypadających na kilometr drogi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00