Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 22 listopada 2007 r., sygn. I SA/Sz 549/07

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marian Jaździński, Sędziowie Sędzia WSA Kazimierz Maczewski (spr.),, Sędzia WSA Alicja Polańska, Protokolant Beata Radomska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 22 listopada 2007 r. sprawy ze skargi T. Ś. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy uchylenia decyzji ostatecznej w sprawie określenia długu celnego oddala skargę.

 

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia [...] r. nr [...], wydaną na podstawie art. 233 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. z 2005 r. Nr 8, poz. 60 ze zm.), w zw. z art. 262 i art. 2651 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. Kodeks celny (Dz. U. z 2001 r. Nr 75, poz. 802 ze zm.), w związku z art. 26 ustawy z dnia 19 marca 2004 r. - Przepisy wprowadzające ustawę - Prawo celne, Dyrektor Izby Celnej w S., po rozpatrzeniu odwołania wniesionego przez T. Ś., utrzymał w mocy decyzję Naczelnika Urzędu Celnego w S. nr [...] z dnia [...] r., odmawiającą uchylenia ostatecznej decyzji Naczelnika Urzędu Celnego II w S. z dnia [...] r. nr [...].

Jak wynika z treści uzasadnienia decyzji organu odwoławczego, w dniu 26 lutego 2002 r. na przejściu granicznym w K. funkcjonariusze celni zatrzymali do kontroli celnej samochód osobowy marki M. o numerze rejestracyjnym [...], którego kierowcą był T. Ś.. W wyniku przeprowadzonych czynności kontrolnych funkcjonariusze ustalili, że numer nadwozia pojazdu, tj. [...] nie jest pierwotnym numerem nadwozia - [...] - odczytanym z oryginalnej wklejki umieszczonej na listwie znajdującej się pod fotelem kierowcy. Po sprawdzeniu pierwotnego numeru nadwozia w SG-BGS ustalono, że samochód został wyrejestrowany z terenu Niemiec w dniu 3 października 1999 r.

Dalej organ II instancji wyjaśnił, iż decyzją nr [...] z dnia [...] r. Naczelnik Urzędu Celnego II w S. uregulował sytuację ww. samochodu osobowego, jako nielegalnie wprowadzonego na polski obszar celny.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00