Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Szczecinie z dnia 31 października 2007 r., sygn. I SA/Sz 259/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Szczecinie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Marian Jaździński (spr.), Sędziowie Sędzia WSA Marzena Kowalewska,, Sędzia NSA Zofia Przegalińska, Protokolant Beata Radomska, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 października 2007 r. sprawy ze skargi R.M. Spółki z o.o. w Ł. na decyzję Rady Miejskiej z dnia [...] nr [...] w przedmiocie określenia zasad stosowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców w mieście S. oddala skargę

Uzasadnienie

Uchwałą z dnia 20.08.2002 r., Nr XL VII/504/2002, podjętą z powołaniem się na przepisy art. 18 ust. 2 pkt 8 ustawy z dnia 8.03.1990 r. o samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001 r., nr 142, poz. 1591) oraz art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 30.06.2000 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowaniu pomocy publicznej dla przedsiębior-ców (Dz.U. Nr 60, poz. 704 ze zm.), Rada Miejska w Stargardzie Szczecińskim określiła zasady stosowania pomocy publicznej dla przedsiębiorców w mieście Stargardzie Szczecińskim. Wskazując w tej uchwale, że pomocy publicznej dla przedsiębiorców udziela się w formie zwolnienia od podatku od nieruchomości oraz określając zakres przedmiotowy i podmiotowy tej pomocy Rada Miejska zawarła w jej §§ 9 i 10 odrębne postanowienia dotyczące takiej pomocy udzielanej na okres od 31.12.2015 r. przedsiębiorcom, "którzy nabyli aktem notarialnym lub objęli w trwałe zagospodarowanie nieruchomości (grunty, budynki i budowle) położone na terenach byłego Garnizonu w Kluczewie przejętych od Wojsk Federacji Rosyjskiej". Określając numery działek gruntu w obrębie 23 w gminie Stargard Szczeciński,na obszarze których stosuje się zwolnienie od podatku od nieruchomości w stosunku do w/w przedsiębiorców, uchwała ta jednocześnie wskazuje cele, dla których zwolnienie to przysługuje, stanowiąc, iż celem tym jest wspieranie nowych inwestycji w rozumieniu art. 8 ust. 2 ustawy z dnia 30.06.2000 r. o warunkach dopuszczalności i nadzorowa-niu pomocy publicznej dla przedsiębiorców, tworzenie nowych miejsc pracy związa-nych z daną inwestycją w rozumieniu art. 8 ust. 3 w/w ustawy oraz rozbudowa infrastruktury technicznej. Stosowanie takiej pomocy wobec przedsiębiorcy, wobec którego łączna pomoc uzyskana z tytułu pomocy regionalnej na nowe inwestycje w różnych formach i z różnych źródeł w ciągu ostatnich 3 lat przekroczyła kwotę stanowiącą równowartość 100 tyś. EURO, uchwałodawca uzależnił od spełnienia warunków określonych w ust. 1 § 10 uchwały, jak również ograniczył (ust. 2 § 10) łączną wartość pomocy udzielonej jednemu przedsiębiorcy, a także pomocy w innych formach oraz z innych źródeł przeznaczonych na tworzenie nowych miejsc pracy związanych z nową inwestycją lub na wspieranie nowych inwestycji do poziomu maksymalnej intensywności pomocy regionalnej ustalonej w rozporządzeniu Rady Ministrów z dnia 20.02.2001 r. w sprawie pomocy regionalnej dla przedsiębiorców (Dz.U. Nr 28, poz. 306). W ust. 3 § 10 uchwały zawarte zostało też postanowienie nakładające na korzystającego ze omawianego zwolnienia przedsiębiorcy obowiązek składania organowi podatkowemu, w terminie do 15 stycznia kolejnego roku podat-kowego, informacji dotyczącej kosztów inwestycji poniesionych w minionym roku podatkowym oraz udziału środków własnych przedsiębiorcy w finansowaniu inwes-tycji, a także zastrzeżenie, że w przypadku nie złożenia tych informacji we wskaza-nym terminie przedsiębiorca traci uprawnienie do ubiegania się o udzielenie zwol-nienia w kolejnym roku podatkowym.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00