Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 14 wrzenia 2007 r., sygn. VI SA/Wa 1087/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Olga Żurawska - Matusiak Sędziowie Sędzia WSA Grażyna Śliwińska Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.) Protokolant Anna Błaszczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 14 września 2007 r. sprawy ze skargi Z. B. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2007 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej oddala skargę

Uzasadnienie

Główny Inspektor Transportu Drogowego zaskarżoną decyzją z dnia [...] kwietnia 2007 r., nr [...] , po rozpatrzeniu odwołania wniesionego przez Pana Z. B.- skarżącego od decyzji [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2006 r., nr[...] o nałożeniu kary pieniężnej w wysokości 16200 złotych - utrzymał w mocy zaskarżoną decyzję organu I instancji.

Organ ustalił, że w dniu [...] października 2006 r. na drodze powiatowej nr [...] na odcinku G.-R. zatrzymany został do kontroli pojazd marki [...] o nr rej. [...] wraz z naczepą o nr rej. [...] prowadzony przez Pana M. D. Po dokonaniu pomiaru nacisków osi i masy całkowitej pojazdu stwierdzono przekroczenie dopuszczalnego nacisku na pojedynczą oś napędową w pojeździe samochodowym o 4,397 tony (nacisk na oś wynosił 12,397 tony) oraz na potrójną oś w naczepie o 3,043 t (nacisk na oś wynosił 24,843 tony). Stwierdzono również przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej o 4,149 tony (rzeczywista masa całkowita wynosiła 44,149 tony). W związku z powyższym na stronę nałożono karę pieniężną w wysokości 16200 złotych.

W odwołaniu od decyzji organu I instancji skarżący wnosił o uchylenie decyzji, twierdząc, iż procedura ważenia przeprowadzona była niezgodnie z zasadami zawartymi w instrukcji ważenia podpisanej przez Szefa Służby Celnej. Strona podnosi, iż pojazd powinien być zważony dwukrotnie, gdyż pojedyncze ważenie jest niezgodne z procedurą i nie daje wiarygodnego wyniku. Ponadto skarżący dodaje, iż nie miał możliwości zważenia ładunku przed wyjazdem na drogę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00