Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 czerwca 2007 r., sygn. VI SA/Wa 731/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Królikowska-Przewłoka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Asesor WSA Małgorzata Grzelak Protokolant Patrycja Wrońska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 czerwca 2007 r. sprawy ze skargi A. sp. z o.o. z siedzibą w S. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] lutego 2007 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz utrzymaną nią w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2006 r.; 2. stwierdza, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu; 3. zasądza od Głównego Inspektora Transportu Drogowego na rzecz A. sp. z o.o. z siedzibą w S. kwotę 245 (dwieście czterdzieści pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Zaskarżoną decyzją z dnia [...] lutego 2007 r. nr [...] Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2006 r. o nałożeniu na A. Sp. z o.o. w S. kary pieniężnej w wysokości 6.120 złotych.

Z akt sprawy wynika, iż w dniu 12 września 2006 r., o godzinie 11.20 na drodze krajowej Nr [...], o dopuszczalnym nacisku na oś 10 t, przejście graniczne L. , poddano kontroli samochód ciężarowy marki [...] o nr rej. [...] z naczepą m-ki [...] o nr rej. [...], kierowanym przez S. H.. Samochód był własnością firmy A. i przewoził ładunek zboża. Podczas czynności kontrolnych dokonano pomiaru rzeczywistych nacisków osi oraz dopuszczalnej masy całkowitej ww. pojazdu. Wynik badania wykazał :

1) nacisk pojedynczej osi napędowej 11.92 t., co stanowiło przekroczenie w stosunku do wartości dopuszczalnej o 1.92 t,

2) nacisk potrójnej osi naczepy przy odległości pomiędzy osiami składowymi większej niż 1,3 m i nie większej niż 1,4 m o sumie nacisków osi do 24 t, wyniósł 26.26 t.i został przekroczony o 2.26 t,

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00