Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Łodzi z dnia 20 czerwca 2007 r., sygn. II SA/Łd 974/06

Dnia 20 czerwca 2007 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Łodzi - Wydział II w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Tomasz Zbrojewski, Sędziowie Sędzia WSA Czesława Nowak-Kolczyńska, Sędzia WSA Sławomir Wojciechowski (spr.), Protokolant asystent sędziego Joanna Wegner, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 20 czerwca 2007 roku sprawy ze skargi M. K. na decyzję Dyrektora [...] Oddziału Regionalnego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa z dnia [...] nr [...] w przedmiocie odmowy przyznania płatności bezpośredniej do gruntów rolnych 1. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Kierownika Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w R. z dnia [...], nr [...]; 2. przyznaje i nakazuje wypłacić na rzecz Spółki [...] Adwokaci Spółka Partnerska z siedzibą w Ł. przy ul. [...] kwotę [...] zawierającą w sobie należny podatek od towarów i usług tytułem nieopłaconej pomocy prawnej udzielonej skarżącej z urzędu.

 

UZASADNIENIE

Decyzją z dnia [...], nr [...] Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w R. działając na podstawie art. 3 ust. 1 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 roku o płatnościach bezpośrednich do gruntów rolnych (Dz.U. z 2004r., Nr 6, poz. 40 ze zm.) oraz art. 104 i art. 105 § 1 pkt 2 k.p.a uchylił własną decyzję z dnia [...], nr [...] o przyznaniu M. K. płatności bezpośrednich do gruntów rolnych na rok 2004 i odmówił przyznania płatności bezpośrednich do gruntów rolnych na rok 2004. W uzasadnieniu decyzji organ administracji publicznej wskazał, że w dniu 27 maja 2004 roku M. K. wystąpiła z wnioskiem przyznanie płatności bezpośrednich do gruntów rolnych na rok 2004 deklarując w złożonym wniosku prawo własności działki o nr ewidencyjnym 72/4 położonej we wsi L. oraz działkę o nr ewidencyjnym 240 położoną we wsi T., powiat [...]. Po rozpoznaniu wniosku, decyzją z dnia [...], nr [...] Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w R. przyznał wnioskodawczyni płatności bezpośrednie do gruntów rolnych na rok 2004. Natomiast w dniu 2 stycznia 2006 roku Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w R. anulował numer indentyfikacyjny [...] nadany wnioskodawczyni zaświadczeniem z dnia 17 maja 2004 roku w związku z ujawnieniem nowych, istotnych dla sprawy okoliczności faktycznych istniejących w dniu podjęcia decyzji lecz nie znanych organowi w dniu jej wydania, stanowiących podstawę do wznowienia postępowania. Dokonując analizy poczynionych ustaleń faktycznych oraz zgromadzonego w trakcie postępowania materiału dowodowego organ administracji publicznej podniósł, iż strona nie spełniła kryteriów materialno-prawnych zawartych w ustawie z dnia 18 grudnia 2003r. o płatnościach bezpośrednich do gruntów rolnych, warunkujących przyznanie wnioskowanych płatności. Wskazał, że zgodnie z treścią art. 2 ust. 1 powołanej ustawy, osobie fizycznej, osobie prawnej lub jednostce organizacyjnej nieposiadającej osobowości prawnej, będącej posiadaczem gospodarstwa rolnego zwanego dalej producentem rolnym , przysługują płatności na będące w jej posiadaniu grunty rolne utrzymywane w dobrej kulturze rolnej, przy zachowaniu wymogów ochrony środowiska, zwane dalej gruntami rolnymi . Jednym z warunków przyznania płatności bezpośrednich do gruntów rolnych jest więc posiadanie przez osobę ubiegającą się o przyznanie płatności statusu producenta rolnego w rozumieniu art. 3 pkt 3 ustawy z dnia 18 grudnia 2003 roku o krajowym systemie ewidencji producentów rolnych, ewidencji gospodarstw rolnych oraz ewidencji wniosków o przyznanie płatności (Dz.U. z 2004r., Nr 10, poz. 76). Przepis art. 11 ust. 1 i art. 12 ustawy stanowi bowiem, że producent rolny podlega wpisowi do ewidencji producentów na podstawie wniosku złożonego do kierownika biura powiatowego Agencji właściwego ze względu na miejsce zamieszkania lub siedzibę wnioskodawcy. Jednocześnie z wpisem do ewidencji producentowi nadaje się numer indentyfikacyjny. W rozpoznawanej natomiast sprawie Kierownik Biura Powiatowego Agencji Restrukturyzacji i Modernizacji Rolnictwa w R. w dniu 2 stycznia 2006 roku anulował wnioskodawczyni nadany niezgodnie z ustawą numer identyfikacyjny i tym samym M. K. utraciła status producenta rolnego.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00