Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 19 marca 2007 r., sygn. VI SA/Wa 131/07
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Asesor Agnieszka Łąpieś -Rosińska Protokolant Anna Mruk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 19 marca 2007 r. sprawy ze skargi G. W. na decyzję Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] grudnia 2006 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na uprzywilejowanie w ruchu drogowym pojazdów samochodowych. 1) uchyla zaskarżoną decyzję; 2) stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu
Uzasadnienie
Decyzją Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia [...] listopada 2006 r., Nr[...], wydaną na podstawie art. 53 ust. 1 pkt 12 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. - Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2005 r. Nr 108, poz. 908, z późn. zm.) oraz art. 104 § 1 K.p.a., po rozpatrzeniu wniosku p. G. W., prowadzącego działalność gospodarczą pod nazwą D. z siedzibą w J., odmówiono zezwolenia na uprzywilejowanie w ruchu drogowym, pojazdów samochodowych marki:
1. [...], nr rej. [...], nr nadwozia [...],
2. [...], nr rej. [...], nr nadwozia [...],
3. [...], nr rej. [...], nr nadwozia [...].
W uzasadnieniu przypomniano, że w dniu 13 października 2006 r. do Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji wpłynął wniosek zainteresowanego o wydanie zezwolenia na uprzywilejowanie w ruchu drogowym wymienionych w sentencji decyzji pojazdów samochodowych. Powodem ubiegania się o zezwolenie na uprzywilejowanie w ruchu drogowym pojazdów jest świadczenie usług transportu sanitarnego dla zakładów opieki zdrowotnej.
Do wniosku dołączone zostały między innymi uwierzytelnione kopie umów zawartych z Wojewódzkim Szpitalem [...] i ze Szpitalem [...] na świadczenie usług w zakresie transportu sanitarnego.
Pismem z dnia [...] października 2006 r. organ administracji poinformował wnioskodawcę, że zezwolenia na używanie pojazdów jako uprzywilejowanych w ruchu drogowym wydawane są jedynie w przypadkach wykorzystywania tych pojazdów w akcjach związanych bezpośrednio z ratowaniem życia lub zdrowia ludzkiego oraz że nie każdy transport sanitarny związany jest z koniecznością korzystania z pojazdu uprzywilejowanego w ruchu drogowym. Poproszono również o nadesłanie uzasadnienia, które wskazywałoby na konieczność uprzywilejowania w ruchu drogowym trzech pojazdów.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right