Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 26 marca 2007 r., sygn. VI SA/Wa 59/07

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Halina Emilia Święcicka Sędziowie Sędzia WSA Ewa Frąckiewicz (spr.) Asesor WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska Protokolant Anna Mruk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 26 marca 2007 r. sprawy ze skargi R. K. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] listopada 2006 r. nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję w części dotyczącej kar pieniężnych za przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy oraz za skrócenie dziennego czasu odpoczynku przy wykonywaniu transportu drogowego; 2. w pozostałej części skargę oddala; 3. stwierdza, że zaskarżona decyzja w uchylonym zakresie nie podlega wykonaniu

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] sierpnia 2006 r. nr [...] [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego na podstawie art. 93 ust. 1 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym (Dz. U. z 2004 r., Nr 204, poz. 2088, z późn. zm.) oraz zgodnie z ustaleniami protokołu kontroli nr [...] z dnia [...] lipca 2006 r. nałożył na R. K., prowadzącą działalność gospodarczą pod nazwą U. "L.", karę pieniężną w łącznej kwocie 2.750 złotych. Decyzję tę wydano w oparciu o: 1) art. 92 ust. 1 pkt 2, 7 i 8, art. 92 ust. 4 oraz na podstawie lp. 10.3 lit. a załącznika do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - nakładając karę pieniężną w wysokości 150 złotych za przekroczenie maksymalnego czasu prowadzenia pojazdu bez przerwy przy wykonywaniu przewozu drogowego, o czas powyżej 15 minut do 30 minut. Podczas kontroli na drodze krajowej nr [...] w miejscowości Z. zatrzymano pojazd polski marki [...] o nr [...]. Kierowca S. B., wykonując krajowy transport drogowy, okazał do kontroli wykresówkę z dnia 18 lipca 2006 r., na podstawie której stwierdzono przekroczenie czasu jazdy bez przerwy o 30 min, a zatem kierowca prowadził pojazd bez wymaganej przerwy przez okres 5 godzin (naruszenie naliczono na wykresówce z dnia 18 lipca 2006 r. od 06.00 do 11.15), co jest naruszeniem przepisu art. 7 ust. 1-5 Rozporządzenia Rady (EWG) NR 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. WE L370 z 1 grudnia 1985 r. P.0001-0007 (art. 7 ust. 1-5 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 3820/85/EWG z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. WE L 370 z 31 grudnia 1985 r.) oraz art. 28 ustawy z 16 kwietnia 2004 r. o czasie pracy kierowców (Dz. U. z 2004 r., Nr 92, poz. 879 ze zm.); 2) art. 92 ust. 1 pkt 2, 7 i 8, art. 92 ust. 4 oraz na podstawie lp. 11.2 ust. 1 załącznika do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - nakładając karę pieniężną w wysokości 200 złotych za nieprawidłowe działanie urządzenia rejestrującego poprzez nieuzasadnione użycie kilku wykresówek w ciągu tego samego 24-godzinnego okresu; 3) art. 92 ust. 1 pkt 2, 7 i 8, art. 92 ust. 4 oraz na podstawie lp. 10.2 lit. a załącznika do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - nakładając karę pieniężną w wysokości 100 złotych za skrócenie dziennego czasu odpoczynku przy wykonywaniu przewozu drogowego o czas do jednej godziny (art. 8 ust. 1-2 i ust. 7, art. 9 Rozporządzenia Rady (EWG) 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. WE L 370 z 31 grudnia 1985 r.); 4) art. 92 ust. 1 pkt 2, 7 i 8, art. 92 ust. 4 oraz na podstawie lp. 10.2 lit. b załącznika do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - nakładając karę pieniężną w wysokości 800 złotych za skrócenie dziennego czasu odpoczynku, przy wykonywaniu przewozu drogowego za każdą rozpoczętą kolejną godzinę. Kierowca okazał do kontroli 2 wykresówki z dnia 12 lipca 2006 r. (jazda na dwóch wykresówkach) na podstawie których stwierdzono skrócenie odpoczynku dziennego o 4 godzin i 10 minut (skrócenie odpoczynku policzono do 9 godzin), co oznacza że kierowca jadąc w okresie 24 godzin (okres policzono od 12.25 do 12.25) nie zrobił wymaganego odpoczynku dziennego i odpoczywał tylko 4 godziny i 50 minut (odpoczynek naliczono na wykresówce z dnia 12 lipca 2006 r. od 07.35 do godziny 12.25), co jest naruszeniem przepisu art. 8 ust. 1 i ust. 2 ust. 7 Rozporządzenia Rady (EWG) NR 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. WE L370 z 1 grudnia 1985 r. P.0001-0007), (art. 8 ust. 1-2 i ust. 7, art. 9 Rozporządzenia Rady (EWG) 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. WE L 370 z 31 grudnia 1985 r.); 5) art. 92 ust. 1, art. 92 ust. 4 oraz na podstawie lp. 1.7. załącznika do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - nakładając karę pieniężną w wysokości 500 złotych za wykonywanie transportu drogowego lub przewozu na potrzeby własne z naruszeniem obowiązku wyposażenia kierowcy w odpowiednie dokumenty; 6) art. 92 ust. 1 pkt 2, 7 i 8, art. 92 ust. 4 oraz na podstawie lp. 11.1 ust. 1 lit. d załącznika do ustawy z dnia 6 września 2001 r. o transporcie drogowym - nakładając karę pieniężną w wysokości 1.000 złotych za wykonywanie przewozu drogowego pojazdem wyposażonym w urządzenie rejestrujące, które nie zostało poddane wymaganej kontroli okresowej lub badaniu kontrolnemu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00