Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 27 lutego 2007 r., sygn. VI SA/Wa 1634/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Wieczorek (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Olga Żurawska - Matusiak Sędzia WSA Izabela Głowacka - Klimas Protokolant Karolina Pilecka po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 27 lutego 2007 r. sprawy ze skargi M. J. i H. J. - wspólników M. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] grudnia 2005 r. nr [...] w przedmiocie nałożenia kary pieniężnej 1. uchyla zaskarżoną decyzję w części nakładającej karę pieniężną w wysokości 8000 (osiem tysięcy) złotych oraz poprzedzającą ją decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] września 2005 r. w takim samym zakresie; 2. stwierdza, że decyzje w zakresie opisanym w pkt. 1 nie podlegają wykonaniu; 3. umarza postępowanie w pozostałym zakresie.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] września 2005 r. [...] Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego w [...] nałożył na M. M. J., H. J. s.c. karę pieniężną w łącznej kwocie 8.100 zł w tym 100 zł za skrócenie dziennego czasu odpoczynku, przy wykonywaniu transportu drogowego lub przewozu na potrzeby własne i 8.000 zł za wykonywanie transportu drogowego bez wymaganej licencji z wyłączeniem taksówek. Decyzja została podjęta w następującym stanie faktycznym:

W dniu [...] sierpnia 2005 r. w miejscowości W. na drodze krajowej nr [...] zatrzymano do kontroli pojazd marki S. o numerze rejestracyjnym [...] wraz z naczepą o numerze rejestracyjnym [...] należący M. J. i H. J. prowadzących spółkę cywilną M.

Pojazdem kierował Pan W. Ś. Kierowca okazał do kontroli wykresówki z dni: [...]/[...] sierpnia 2005 r., [...] sierpnia 2005 r., [...]/[...] sierpnia 2005 r., [...]/[...] sierpnia 2005 r., [...] sierpnia 2005 r. Analiza wykresówki z dnia [...] sierpnia 2005 r. wykazała, że kierowca skrócił dzienny czas odpoczynku o 1 godzinę 36 minut. Dzienny czas odpoczynku wyniósł 7 godzin 24 minuty. Kierowca odbył go od godziny 17:50 dnia [...] sierpnia 2005 r. do godziny 1:15 dnia [...] sierpnia 2005 r. Zgodnie z art. 8 ust. 1 i 2, ust. 7 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 (Dz. Urz. WE L370 z 1 grudnia 1985 P. 0001-0007), w każdym 24 -godzinnym okresie kierowca korzysta z dziennego okresu odpoczynku, wynoszącego, co najmniej 11 kolejnych godzin, który to okres może być skrócony do minimum dziewięciu kolejnych godzin, nie częściej niż trzy razy w każdym tygodniu, pod warunkiem, że przed upływem następnego tygodnia otrzyma równoważny okres odpoczynku, stanowiący rekompensatę. W dni, kiedy odpoczynek jest nie skrócony, może być wykorzystany w dwóch lub trzech oddzielnych okresach w ciągu 24 godzin, z których jeden musi trwać, co najmniej osiem kolejnych godzin. W takim przypadku minimalna długość odpoczynku będzie zwiększona do 12 godzin. Naruszono przepis art. 8 ust. 1 i 2, ust. 7 art. 9 Rozporządzenia Rady (EWG) Nr 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 (Dz. Urz. WE L370 z 01.12.1985 P. 0001-0007). fart. 8 ust. 1-2 i ust.7, art. 9 Rozporządzenia Rady (EWG) 3820/85 z dnia 20 grudnia 1985 r. w sprawie harmonizacji niektórych przepisów socjalnych odnoszących się do transportu drogowego (Dz. Urz. WE L 370 z 31. S 2.1985).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00