Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 stycznia 2007 r., sygn. II SA/Wa 1808/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Stanisław Marek Pietras (spraw.), Asesor WSA Sławomir Antoniuk, Asesor WSA Jacek Fronczyk, Protokolant Michał Sułkowski, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 stycznia 2007 r. sprawy ze skargi Przedsiębiorstwa [...] na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] lipca 2006 r. nr [...] w przedmiocie odmowy udostępnienia informacji publicznej - stwierdza nieważność zaskarżonej decyzji i decyzji ją poprzedzającej z dnia [...] czerwca 2006 r. nr [...] - zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu w całości - zasądza od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na rzecz Przedsiębiorstwa [...] kwotę 455 (czterysta pięćdziesiąt pięć złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

Przedsiębiorstwo [...] we wniosku z dnia [...] czerwca 2006 r., zwróciło się o udostępnienie informacji w zakresie dziennika budowy z robót - wykonania oznakowania poziomego w 2005 r. do umowy [...] oraz umowy [...].

Dyrektor Oddziału w B. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad decyzją z dnia [...] czerwca 2006 r. nr [...], działając na podstawie art. 16 ustawy z dnia 16 czerwca 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (Dz. U. Nr 112, poz. 1098 ze zm.) oraz art. 104 k.p.a., odmówił udostępnienia powyższej informacji wobec stwierdzenia, iż żądane informacje nie mają charakteru informacji publicznej. W uzasadnieniu podał, że dziennik budowy w aspekcie procedur obowiązujących dla tego rodzaju robót, nie jest dziennikiem budowy w znaczeniu określonym w Prawie budowlanym, ponieważ jest to dokument wewnętrzny, sporządzony przez wykonawcę robót, a wykorzystywany przez zamawiającego dla określenia prawidłowości realizacji robót. Zatem nie spełnia on wymogów określonych w art. 6 ust. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej, według którego dokumentem urzędowym w rozumieniu ustawy jest treść oświadczenia woli lub wiedzy, utrwalona i podpisana w dowolnej formie przez funkcjonariusza publicznego w rozumieniu przepisów Kodeksu karnego, w ramach jego kompetencji, skierowana do innego podmiotu lub złożona do akt sprawy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00