Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 16 listopada 2006 r., sygn. VI SA/Wa 1702/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Ewa Marcinkowska Sędziowie Sędzia WSA Magdalena Bosakirska Asesor WSA Agnieszka Łąpieś - Rosińska (spr.) Protokolant Łukasz Poprawski po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 16 listopada 2006r. sprawy ze skargi "P." Sp. z o.o. z siedzibą w W. na decyzję Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej z dnia [...] lipca 2006 r. nr [...] w przedmiocie odmowy zawieszenia obowiązku realizacji uprawnienia użytkowników końcowych usługi przepłaconej w zakresie przeniesienia przydzielonego numeru przy zmianie operatora oddala skargę

Uzasadnienie

Pismem z dnia [...] lutego 2006 r. spółka P. (zwana dalej P.) skierowała do Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej (zwanego dalej Prezesem UKE) wniosek o zawieszenie na podstawie art. 74 ust. 2 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. Nr 171 poz. 1080 z późn. zm. dalej jako p.t.), wykonywania przez wnioskodawcę obowiązku realizacji uprawnień użytkowników końcowych usługi przedpłaconej w zakresie przeniesienia przydzielonego numeru do sieci innego operatora tj. uprawnień z art. 71 ust. 1a p.t.

W uzasadnieniu wniosku wskazano, że 14 dniowy okres vacatio legis zmienionych przepisów prawa telekomunikacyjnego w tym art. 71 ust. 1 a jest zbyt krótki i nie pozwala na wywiązanie się przez P. z obowiązku umożliwienia przeniesienia numeru na żądanie użytkownika końcowego usługi przedpłaconej. W celu skutecznego wykonania uprawnień użytkowników końcowych usług przepłaconych zdaniem spółki niezbędne było m.in.:

- zakup, konfiguracja i integracja specjalizowanych urządzeń telekomunikacyjnych,

- przeprowadzenie testów systemów sieciowych i IT obsługujących użytkowników końcowych korzystających z usług przepłaconych ( pre-paid),

- wprowadzenie zmian w systemach w przypadku ewentualnego uzyskania negatywnych wyników testów,

- opracowanie i wdrożenie procesu obsługi użytkowników końcowych usług przepłaconych ( pre - paid) P. sp. z o. o. takich jak: rejestracja, weryfikacja prawa do numeru itp.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00