Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 3 padziernika 2006 r., sygn. III SA/Kr 487/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący NSA Krystyna Kutzner spr. Sędziowie WSA Halina Jakubiec AWSA Kazimierz Bandarzewski Protokolant Urszula Ogrodzińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 3 października 2006 r. sprawy ze skargi H. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w [...] z dnia [...] 2004 r. nr: [...] w przedmiocie taryfikacji zgłoszenia celnego skargę oddala.

Uzasadnienie

W dniu [...].2002 r. skarżąca H. K. , prowadząca działalność gospodarczą pod nazwą Usługi Pogrzebowe "[...]" zgłosiła w Urzędzie Celnym w [...] do procedury dopuszczenia do obrotu na polskim obszarze celnym samochód osobowy marki [...], rok produkcji 1993 r według dokumentu SAD nr [...]. Przedmiotowy pojazd został przywieziony z Niemiec , natomiast wyprodukowany był w Stanach Zjednoczonych Ameryki . W zgłoszeniu celnym skarżąca zadeklarowała kod PCN 8704 31 39 0 obejmujący pojazdy samochodowe do transportu towarowego , o masie całkowitej nie przekraczającej 5 ton , używane , z silnikiem tłokowym wewnętrznego spalania , o zapłonie iskrowym , o pojemności skokowej przekraczającej 2800 cm3 . Jako właściwą skarżąca wskazała stawkę celną autonomiczną- 35% ( kwota długu celnego - [...] PLN ). Do zgłoszenia celnego ww. załączyła następujące dokumenty : rachunek zakupu nr [...] z dnia [...] 2002 r. na kwotę [...] EUR , deklarację wartości celnej , ocenę techniczną nr [...] z dnia [...].2002 r. , zaświadczenie o przeprowadzonym badaniu technicznym nr [...] z dnia [...].2002 r. wraz z dokumentem identyfikacyjnym pojazd zarejestrowany po raz pierwszy za granicą , ekspertyzę techniczną pojazdu z dnia [...].2002 r. oraz niemiecki dowód rejestracyjny [...] nr [...] . •

W wyniku weryfikacji zgłoszenia celnej oraz w oparciu o rewizję celną towaru funkcjonariusz celny stwierdził, że przedmiotem zgłoszenia był samochód ciężarowy posiadający wewnętrzną przegrodę oddzielającą przedział kierowcy od przedziału towarowego , część towarowa wyłożona była płytą drewnianą , całość pojazdu była oszklona , a w części tylnej szyby były uchylne , co świadczyło o tym , że uprzednio był to samochód osobowy ; na belce nabite były numery , które nie były numerami fabrycznymi.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00