Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 5 wrzenia 2006 r., sygn. III SA/Kr 233/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący: WSA Elżbieta Kremer Sędziowie: WSA Dorota Dąbek AWSA Kazimierz Bandarzewski spr. Protokolant: Urszula Ogrodzińska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 5 września 2006 r. sprawy ze skargi W. W. na decyzję Dyrektora Generalnego Dyrekcji Dróg Publicznych z dnia 10 kwietnia 2000 r. nr: [...] przedmiocie przywrócenia pasa drogowego do stanu poprzedniego oraz nałożenia kary pieniężnej I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu pierwszej instancji, II. orzeka, że uchylone decyzje nie mogą być wykonane, III. zasądza od Dyrektora Generalnego Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad na rzecz skarżącego kwotę 1000 zł (jeden tysiąc) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W dniu [...].04.1998 r. Naczelny Dyrektor Okręgu Dróg Publicznych w Krakowie w drodze postanowienia zaopiniował pozytywnie lokalizację stacji obsługi i sprzedaży samochodów dostawczych na działce nr 226 w M. przy drodze krajowej nr 7 Kraków-Chyżne (akta sprawy, karta nr 48). Pozytywna opinia była warunkowa i skazywała, aby inwestor W. W. realizował obsługę komunikacyjną przyszłej inwestycji drogą zbiorczą z włączeniem do drogi krajowej za pośrednictwem istniejącego wjazdu na skrzyżowaniu z drogą do M. Wskazano również na możliwość modernizacji istniejącego włączenia według następujących wytycznych: poszerzenia wjazdu do 8,5 metra z utwardzeniem nawierzchni na długości min. 20 metrów od krawędzi jezdni drogi krajowej i wyokrągleniu zjazdu łukiem o promieniu 9 metrów; dostosowaniu niwelety zjazdu do spadków poprzecznych jezdni drogi krajowej; dobudowaniu pasów wyłączenia i włączenia do ruchu oraz pasa dla relacji lewoskrętnej z drogi krajowej z nawiązaniem nawierzchni dodatkowych pasów do powierzchni drogi krajowej i dostosowaniem do przenoszenia ruchu bardzo ciężkiego, W postanowieniu tym wskazano na konieczność zapewnienia ciągłości odwodnienia drogi głównej i przejezdności drogi zbiorczej w kierunku Krakowa a także wskazano, że do ostatecznego uzgodnienia należy przedłożyć projekt zagospodarowania działki wraz z projektem modernizacji dojazdu i projektem oznakowania, które to projekty po ich uzgodnieniu oraz wydaniu decyzji o modernizacji będą stanowiły podstawę do uzyskania pozwolenia na budowę.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00