Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Krakowie z dnia 21 sierpnia 2006 r., sygn. III SA/Kr 11/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Krakowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Krystyna Kutzner (spr.) Sędziowie WSA Bożenna Blitek WSA Tadeusz Wołek Protokolant Monika Musiał po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 21 sierpnia 2006r. sprawy ze skargi R. W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej w [...] z dnia 18.12.2003r., nr [...] w przedmiocie weryfikacji zgłoszenia celnego I. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję organu pierwszej instancji, II. orzeka, że uchylone decyzje nie mogą być wykonane, III. zasądza od Dyrektora Izby Celnej w [...] na rzecz skarżącego R. W. kwotę [...] ,- ( [...] złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

III SA/Kr 11/04

Uzasadnienie

W dniu [...] .07.2003 r skarżący R. W. zgłosił w Urzędzie Celnym w [...] do procedury dopuszczenia do obrotu na polskim obszarze celnym samochód marki [...], rok produkcji 1999 , nr nadwozia [...] , nr silnika [...] , wyprodukowany w Niemczech , a sprowadzony z Francji . W zgłoszeniu celnym SAD nr [...] skarżący zadeklarował kod PCN 8704 21 99 1 Taryfy celnej , obejmujący " Pojazdy samochodowe do transportu towarowego, o masie całkowitej nieprzekraczającej 5 ton , używane , o ładowności do 1000 kg , zbudowane na bazie nadwozia samochodów osobowych lub osobowo-towarowych ( kombi), do czterech lat". Skarżący jako właściwą wskazał stawkę celną obniżoną w wysokości 0% , ze względu na pochodzenie zaimportowanego pojazdu.

W wyniku rewizji celnej funkcjonariusz celny stwierdził , że przedmiotowy pojazd był używany , posiadał ścianę grodziową oddzielającą część pasażerską od części ładunkowej , dwa miejsca do siedzenia , zablokowane boczne drzwi , drewnianą podłogę na całej przestrzeni ładunkowej ; nie posiadał tylnych pasów i uchwytów na mocowanie tych pasów.

Z załączonego do zgłoszenia celnego orzeczenia technicznego nr [...] z dnia [...] .06.2003 r wynikało , że w/w samochód posiadał bryłę nadwozia przejętą z samochodu osobowego kombi z przebudowaną tylną częścią nadwozia , dostosowaną do przewozu towarów. Przebudowa dokonana w tym pojeździe została potwierdzona oryginalnym dowodem rejestracyjnym oraz tabliczką znamionową posiadającą numer VIN oraz oznaczenie N/P/CTTE ( samochód ciężarowy).

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00