Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Bydgoszczy z dnia 24 lipca 2006 r., sygn. I SA/Bd 282/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Bydgoszczy w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia WSA Izabela Najda-Ossowska Sędziowie: Sędzia WSA Leszek Kleczkowski (spr.) Asesor sądowy Mirella Łent Protokolant Asystent sędziego Daniel Łuczon po rozpoznaniu w Wydziale I na rozprawie w dniu 19 lipca 2006r. sprawy ze skargi Rady Miejskiej w A. na uchwałę Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. z dnia [...] 2006r. nr [...] w przedmiocie nieważności uchwały w sprawie pokrycia straty bilansowej oddala skargę

Uzasadnienie

Rada Miejska w A. podjęła w dniu [...] 2005 r. uchwałę nr [...] w sprawie pokrycia przez Gminę Miejską - Miasto A. straty bilansowej za 2004 r., która powstała w Miejskim Centrum Kultury w A. Z przedmiotowej uchwały wynika, że Rada Miejska postanowiła przekazać z budżetu miasta na 2006 r. dla Miejskiego Centrum Kultury w A. na ten cel kwotę 65.542,70 zł. Kwota ta miała być przekazana w całości w pierwszym kwartale 2006 r.

Kolegium Regionalnej Izby Obrachunkowej w B. uchwałą z dnia [...] 2006 r., nr [...] stwierdziło, że powyższa uchwała Rady Miejskiej w A. z dnia [...] 2005 r., nr [...] została podjęta z naruszeniem art. 14 ust. 2 ustawy z dnia 25 października 1991 r. o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej (Dz. U. z 2001 r., Nr 13, poz. 123 ze zm.) i orzekło o nieważności tej uchwały w całości. Organ wskazał, iż z przepisu tego wynika, że organizator nie odpowiada za zobowiązania instytucji kultury, chyba że znajduje się ona w likwidacji. Podniósł, iż Miejskie Centrum Kultury nie jest w trakcie likwidacji, a jako osoba prawna jest odrębnym w stosunku do gminy podmiotem prawa, z własnym majątkiem, środkami trwałymi, przychodami oraz kosztami, samodzielnie gospodarującym w ramach posiadanych środków. Podstawą gospodarki finansowej instytucji kultury jest plan działalności instytucji, zatwierdzony przez dyrektora z zachowaniem wysokości dotacji otrzymanej od organizatora na podstawie art. 28 ust. 3 ustawy o organizowaniu i prowadzeniu działalności kulturalnej. O wysokości dotacji decyduje rozmiar prowadzonej działalności instytucji kultury oraz możliwości finansowe gminy, czyli organizatora. Powstałe w wyniku działalności straty bilansowe zgodnie art. 29 ust. 4 pkt 1 cyt. ustawy zmniejszają fundusz instytucji kultury. Jednocześnie zaznaczono, że w posiedzeniu Kolegium brał udział Przewodniczącego Rady Miejskiej w A. Krzysztof W. oraz radca prawny Cezary S.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00