Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 8 czerwca 2006 r., sygn. VI SA/Wa 721/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Czarnecki (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka - Klimas Asesor WSA Piotr Borowiecki Protokolant Anna Błaszczyk po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 czerwca 2006r. sprawy ze skargi "B." Sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzję Generalnego Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] lutego 2006r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi krajowej oddala skargę

Uzasadnienie

Generalny Dyrektor Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w O. decyzją z dnia [...] maja 2005 r. nie udzielił zezwolenia B. sp. z o.o. w P., działającej za pośrednictwem P. "B." [...] w G., na połączenie komunikacyjne do drogi krajowej Nr [...] pawilonów handlowych B. projektowanych na działkach nr [...], [...] i [...] przy ul. [...] w M. Połączenie komunikacyjne inwestycji planowane było istniejącym zjazdem z drogi krajowej w km 42+770 (dz. nr [...]) oraz projektowanym zjazdem w km ok. 42+735. Zdaniem organu, w przypadku zrealizowania inwestycji inwestor musiałby wykonać zjazd publiczny, gdyż jedynie taki mógłby zapewnić dojazd do planowanych obiektów. Organ administracji wskazał, iż droga krajowa Nr [...] należy do klasy "G", co powoduje konieczność wyposażenia wnioskowanego zjazdu, z uwagi na bezpieczeństwo ruchu, w dodatkowe pasy ruchu dla pojazdów skręcających z drogi, w szczególności gdy miarodajne natężenie ruchu na tej drodze przekracza 400 pojazdów na godzinę. Przeprowadzony w roku 2000 Generalny Pomiar Ruchu Drogowego na przedmiotowym odcinku drogi wykazał, iż natężenie ruchu wynosi 728 pojazdów na godzinę i zaliczane jest do dużych w skali kraju oraz ma tendencję wzrostową. Jednocześnie organ administracji, powołując się na § 113 ust. 7 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 maja 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. Nr 43, poz. 430) wskazał, iż zabrania się lokalizowania zjazdów publicznych w miejscach zagrażających bezpieczeństwu w ruchu, w szczególności w obszarze oddziaływania skrzyżowań. Planowany zjazd ma mieć usytuowanie w odległości ok. 50 m od skrzyżowania ul. [...] w ciągu drogi krajowej Nr [...] i ul. [...] oraz ul. [...]. Skrzyżowanie to jest wyposażone w sygnalizację świetlną, jednakże odległość zjazdu od skrzyżowania uniemożliwia wyposażenie go w konieczny dodatkowy pas ruchu zgodnie z w/p rozporządzeniem. Nadto, zdaniem organu administracji, obsługa komunikacyjna tak dużej inwestycji spowoduje znaczne zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego w obrębie skrzyżowania.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00