Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 11 maja 2006 r., sygn. VI SA/Wa 540/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Jolanta Królikowska-Przewłoka (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka -Klimas Asesor WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska Protokolant Michał Syta po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 11 maja 2006 r. sprawy ze skargi E. Sp. z o.o. z siedzibą w B. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] stycznia 2006 r. nr [...] w przedmiocie wydania zezwolenia na lokalizację wspólnego zjazdu 1. uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję z dnia [...] sierpnia 2005 r. [...]; 2. stwierdza, że uchylone decyzje nie podlegają wykonaniu; 3. zasądza od Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad na rzecz E. Sp. z o.o. z siedzibą w B. kwotę 455 (czterysta pięćdziesiąt pięć) złotych tytułem zwrotu kosztów postępowania.

Uzasadnienie

W piśmie z dnia [...].08.2005 r. E. Sp. z o.o. w B., skarżąca w niniejszej sprawie, wniosła o wyrażenie zgody na lokalizację wspólnego układu komunikacyjnego do projektowanej stacji paliw płynnych na działkę [...] w T. przy drodze krajowej nr [...].

Pismem z dnia [...].08.2005 r. Zastępca Dyrektora Oddziału w K. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad zaopiniował negatywnie przedłożony projekt zjazdu stwierdzając, iż nie może być on uzgodniony z uwagi na § 113 pkt 7 ppkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne. Skarżący uznając, iż w/w pismo stanowi decyzję administracyjną wniósł o ponowne rozpatrzenie sprawy i uchylenie decyzji.

We wniosku E. Sp. z o.o. podniosła, że projektowany zjazd z drogi krajowej [...] na działkę nr [...] nie będzie stanowił ani zagrożenia, ani tym bardziej utrudnienia w ruchu, bowiem może zostać wykonany w sposób umożliwiający bezkolizyjny ruch pojazdów zarówno zjeżdżających na w/w działki jak też włączających się do ruchu. Warunki terenowe i infrastruktura umożliwiają wyposażenie zjazdu w dodatkowe pasy ruchu. Tym samym zostałyby spełnione wymogi określone w § 78 w zw. z § 113 ust. 7 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2.03.1999 r. w sprawie warunków technicznych jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00