Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 15 maja 2006 r., sygn. VI SA/Wa 599/06

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Sędziowie Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki (spr.) Asesor WSA Piotr Borowiecki Protokolant Patrycja Wrońska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 15 maja 2006r. sprawy ze skargi G. Z. na decyzję Generalnego Dyrektora Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] stycznia 2006 r. nr [...] w przedmiocie odmowy wydania zezwolenia na lokalizację zjazdu z drogi krajowej oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją Zastępcy Dyrektora Oddziału w G. Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z dnia [...] sierpnia 2005 r., Nr [...] , wydaną na podstawie m.in. art. 29 ust. 1 pkt 2 i ust. 3 ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz.U. z 2004 r. nr 204, poz. 2086), na wniosek Gminy Z. jako właściciela nieruchomości oznaczonych numerami [...] / [...] i [...] / [...] w Z., nie zezwolono na lokalizację zjazdu z drogi krajowej nr [...] na teren w/w działek, położonych w Z., w obszarze skrzyżowania drogi krajowej nr [...] z drogą krajową nr [...] .

W uzasadnieniu stwierdzono, że droga krajowa nr [...] na rozpatrywanym odcinku zakwalifikowana została do klasy dróg głównych ruchu przyspieszonego, na których w celu zapewnienia wymaganego poziomu bezpieczeństwa ruchu drogowego, zgodnie z § 9 ust. 1 pkt 3 rozporządzenia Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz.U Nr 43, poz. 430), zjazdy są dopuszczalne wyjątkowo, gdy brak innej możliwości dojazdu lub nie jest uzasadnione bądź możliwe wykonanie albo wykorzystanie istniejącej drogi klasy D lub L do obsługi przyległych nieruchomości.

W rozpatrywanym przypadku proponowany we wniosku strony zjazd na teren działki nr [...] / [...] zlokalizowany byłby w obszarze skrzyżowania, co jest niedopuszczalne ze względu na zagrożenie bezpieczeństwa ruchu drogowego. Zaznaczony na załączniku graficznym do wniosku proponowany zjazd na teren działki [...] / [...] również nie znalazł akceptacji zarządcy drogi z przedstawionych wyżej powodów (odcinek pomiędzy skrzyżowaniami o natężeniu ruchu 17 480 p/dobę w roku 2000, z prognozą 20 997 p/dobę na rok 2005). Ponadto wymienione we wniosku działki posiadają obecnie dojazd od strony działek nr [...] / [...] i [...] / [...] , który, urządzony przez Gminę w celu umożliwienia dojazdu do działki nr [...] / [...] , stanowiącej własność prywatną, gwarantuje również prawidłowy dostęp do drogi publicznej nieruchomościom objętym wnioskiem. Wszystkie te nieruchomości, za wyjątkiem działki nr [...] / [...] , stanowią własność Gminy.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00