Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 maja 2006 r., sygn. VI SA/Wa 1189/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Andrzej Wieczorek Sędziowie Sędzia WSA Pamela Kuraś-Dębecka (spr.) Asesor WSA Agnieszka Łąpieś-Rosińska Protokolant Patrycja Wrońska po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 maja 2006r. spraw ze skarg O. Sp. z o.o. z siedzibą w P. na decyzje Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2005r. nr [...] z dnia [...] kwietnia 2005r. nr [...] z dnia [...] kwietnia 2005r. nr [...] z dnia [...] kwietnia 2005r. nr [...] z dnia [...] kwietnia 2005r. nr [...] z dnia [...] kwietnia 2005r. nr [...] w przedmiocie kar za przejazd pojazdami nienormatywnymi bez zezwolenia oddala skargi
Uzasadnienie
Zaskarżonymi do Wojewódzkiego Sądu Administracyjnego w Warszawie decyzjami z dnia [...] kwietnia 2005r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzje [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego nakładające na skarżącą O. Spółkę z o. o. z siedzibą w P. kary pieniężne za przejazdy pojazdami nienormatywnymi bez zezwolenia. Podstawę faktyczną wydania powyższych decyzji stanowiły ustalenia poczynione w trakcie kontroli przeprowadzonych w sierpniu oraz na przełomie września i października 2004r. przez inspektorów transportu drogowego. Skontrolowano wówczas kilkanaście pojazdów skarżącej, świadczącej usługi transportowe w związku z budową [...] obwodnicy T. i stwierdzono przekroczenie przez eksploatowane pojazdy dopuszczalnych nacisków osi dla danej drogi oraz przekroczenie dopuszczalnej masy całkowitej pojazdów. Pomimo nienormatywności kontrolowanych pojazdów spółka nie posiadała przewidzianych prawem zezwoleń na wykonywanie transportu pojazdami nienormatywnymi. I tak:
1. w dniu [...] września 2004r. w miejscowości O. na drodze wojewódzkiej nr [...] zatrzymano pojazd marki [...] o nr rej. [...] pozostający w dyspozycji prawnej skarżącej spółki O. prowadzony przez T. C. Droga wojewódzka nr [...], po której poruszał się pojazd zakwalifikowana została do dróg, po których mogą poruszać się pojazdy o dopuszczalnym nacisku na pojedynczą oś do 78,4 kN. Po dokonaniu ważenia pojazdu, stwierdzono :
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right