Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gorzowie Wlkp. z dnia 6 kwietnia 2006 r., sygn. II SA/Go 558/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Marzenna Linska - Wawrzon (spr.), Sędziowie Asesor WSA Anna Juszczyk - Wiśniewska,, Asesor WSA Michał Ruszyński, Protokolant Ewa Siudek, po rozpoznaniu w dniu 06 kwietnia 2006 r. na rozprawie sprawy ze skargi W.S. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] r. nr [...] w przedmiocie zasiłku okresowego I. Uchyla zaskarżoną decyzję, II. Stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu, III. Przyznaje ze Skarbu Państwa- Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gorzowie Wlkp. adwokatowi M.Ł. kwotę 292,80 zł (słownie dwieście dziewięćdziesiąt dwa zł 80/100) tytułem kosztów nieopłaconej pomocy prawnej.

Uzasadnienie

Decyzją z dnia [...] stycznia 2005 r. nr [...] Dyrektor Ośrodka Pomocy Społecznej działając z upoważnienia Burmistrza przyznał W.S. pomoc w postaci zasiłku okresowego w wysokości 138,30 zł od [...] stycznia 2005 r. do [...] lutego 2005 r. W uzasadnieniu decyzji organ wskazał, iż na podstawie ustaleń wywiadu środowiskowego oraz dokumentów stwierdzono, iż W.S. spełnia wymogi określone w art. 7 ustawy o pomocy społecznej, nie uzyskuje jakiegokolwiek dochodu. Organ I instancji wskazał, że przyczyną przejściowo trudnej sytuacji bytowej jest brak możliwości zatrudnienia, brak własnego dochodu na zaspokojenie podstawowych potrzeb życiowych. Zasiłek okresowy w 2005 r. wynosi 30% różnicy między kryterium dochodowym osoby samotnie gospodarującej, a dochodem tej osoby. Z tych względów organ I instancji orzekł jak w sentencji decyzji.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00