Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 19 kwietnia 2006 r., sygn. III SA/Gd 74/06

 

Dnia 19 kwietnia 2006 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Anna Orłowska /spr./ Sędziowie Sędzia WSA Elżbieta Kowalik-Grzanka Sędzia WSA Felicja Kajut Protokolant Anna Zegan po rozpoznaniu w dniu 19 kwietnia 2006 roku na rozprawie sprawy ze skargi H. K. na decyzję Dyrektora Izby Celnej [...] z dnia 28 listopada 2005 roku nr [...] w przedmiocie wysokości długu celnego oddala skargę.

Uzasadnienie

Skarżący - H. K. w dniu 2.06.2003 r. dokonał w Urzędzie Celnym [...]. zgłoszenia celnego, wnosząc o objęcie procedurą dopuszczenia do obrotu samochód marki [...], rok prod. 2000, z zastosowaniem obniżonej stawki celnej UE - 0%. Do zgłoszenia załączono między innymi świadectwo przewozowe EUR.1 nr [...], wskazujące na preferencyjne pochodzenie towaru ze Wspólnoty Europejskiej.

Zgłoszenie spełniało wymogi formalne, wobec czego zostało przyjęte i zarejestrowane pod numerem [...].

W wyniku przeprowadzonej weryfikacji zgłoszenia celnego, decyzją z dnia 10 czerwca 2003 r., nr [...] Naczelnik Urzędu Celnego [...], uznał je za nieprawidłowe w części dotyczącej wartości celnej. Następnie na podstawie art. 29 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. Kodeks celny (Dz. U. Nr 23 poz. 117 ze zm.) ustalił wartość celną samochodu na kwotę 7350,92 EUR. Od powyższego rozstrzygnięcia nie wniesiono odwołania.

Ze względu na wątpliwości, co do prawidłowości zadeklarowanego pochodzenia ww. samochodu, Naczelnik Urzędu Celnego [...], w piśmie z dnia 8.08.2003 r. nr [...] zwrócił się do Dyrektora Izby Celnej [...] o jego weryfikację.

Pismem z dnia 4.09.2003 r. nr [...] Dyrektor Izby Celnej [...] zwrócił się do niemieckich władz celnych z prośbą o przeprowadzenie weryfikacji świadectwa przewozowego EUR.1 nr [...], wskazując, że z "rozkodowania" numeru nadwozia wynika, iż pojazd ten został wyprodukowany w Polsce.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00