Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 2 marca 2006 r., sygn. VI SA/Wa 1370/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Bosakirska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Izabela Głowacka-Klimas Asesor WSA Andrzej Kuna Protokolant Michał Syta po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 marca 2006 r. sprawy ze skargi "S." spółka z o.o. z siedzibą [...] na postanowienie Głównego Inspektora Pracy z dnia [...] kwietnia 2005 r. nr [...] w przedmiocie wyznaczenia terminu do usunięcia niezgodności z zasadniczymi wymaganiami 1. stwierdza nieważność zaskarżonego postanowienia; 2. stwierdza, że unieważnione postanowienie nie podlega wykonaniu; 3. zasądza od Głównego Inspektora Pracy na rzecz "S." spółka z o.o. z siedzibą [...] kwotę 340 zł (trzysta czterdzieści złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania.
Uzasadnienie
Zaskarżonym postanowieniem Główny Inspektor Pracy utrzymał w mocy w części postanowienie Okręgowego Inspektora Pracy [...] z dnia [...] marca 2005r. nr [...] o wyznaczeniu terminu do 31 marca 2005r. na usunięcie niezgodności wyrobu tj. [...] z zasadniczymi wymogami, zaś w części postanowienie to uchylił i umorzył postępowanie I instancji. Do jego wydania doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.
W czasie kontroli przeprowadzonej w [...] "[...]" inspektor Okręgowego Inspektoratu Pracy [...] stwierdził, że w kontrolowanym obiekcie znajdują się [...],[...], wyprodukowane przez "S." spółkę z o.o. [...], których oznakowanie nie spełnia wymogów przewidzianych przepisami prawa. Zastrzeżenia inspektora wzbudził fakt, że na [...] był oznaczony tylko ich rozmiar, a brak było informacji dotyczącej terminu ważności wyrobu, wykazu substancji w materiale [...], które uznane są za alergeny, brak też było instrukcji użytkowania, konserwacji i przechowywania, oraz deklaracji zgodności wyrobu z zasadniczymi wymaganiami. Okręgowy Inspektor Pracy [...] powiadomił o nieprawidłowościach Okręgowego Inspektora Pracy [...], celem wszczęcia postępowania przesyłając wynik kontroli i wyciąg z protokołu kontroli.