Wyrok WSA w Warszawie z dnia 23 lutego 2006 r., sygn. VI SA/Wa 1095/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Magdalena Bosakirska (spr.) Sędziowie Sędzia WSA Andrzej Czarnecki Sędzia WSA Zbigniew Rudnicki Protokolant Michał Syta po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 23 lutego 2006 r. sprawy ze skargi X. SA na decyzję Urzędu Patentowego Rzeczypospolitej Polskiej z dnia [...] lutego 2005 r. nr [...] w przedmiocie unieważnienia prawa ochronnego na znak towarowy oddala skargę
Uzasadnienie
Zaskarżoną decyzją nr [...] z dnia [...] lutego 2005r. Urząd Patentowy RP działając w trybie spornym, na skutek sprzeciwu wniesionego przez X. S.A. /zwaną dalej X. S.A./, wobec decyzji o udzieleniu telewizji Y. spółka z o.o. /dalej zwanej Y./ prawa ochronnego na znak towarowy słowno-graficzny "[...] FAKTY" oddalił wniosek. Do wydania tej decyzji doszło w następującym stanie faktycznym i prawnym.
Dnia [...] listopada 1998r. Y. złożyła do Urzędu Patentowego RP wniosek o rejestrację znaku towarowego słowno-graficznego "[...] FAKTY" dla następujących towarów wg klasyfikacji nicejskiej:
1/ w klasie 3 /kosmetyki, wyroby perfumeryjne, środki myjące, czyszczące i piorące/,
2/ klasie 9 /programy telewizyjne, filmy, audycje radiowe utrwalone w formie zapisanej taśmy filmowej, taśmy video, taśmy magnetycznej, dysków optycznych w wersji przystosowanej do odtwarzania w komputerach multimedialnych, zapisane nośniki obrazu i dźwięku/,
3/ w klasie 16 /papier , karton i wyroby z tych materiałów nie ujęte w innych klasach, druki akcydensowe, kalendarze, foldery, prospekty, afisze, plakaty, fotografie, nalepki, publikacje drukowane, czasopisma, materiały piśmienne, papeterie, torby do pakowania z papieru i tworzyw sztucznych, materiały szkoleniowe i instruktażowe z wyjątkiem aparatów/,
4/ w klasie 25 /odzież, odzież sportowa, obuwie, nakrycia głowy/,
5/ w klasie 28 /gry, zabawki i sprzęt sportowy nie ujęty w innych klasach/,
6/ w klasie 35 /usługi w zakresie reklamy: organizacja i prowadzenie kampanii reklamowych, wynajem i sprzedaż miejsca i czasu na cele reklamowe w środkach masowego przekazu, usługi w zakresie produkcji audycji i filmów reklamowych dla radia, telewizji, filmu i internetu, usługi w zakresie dystrybucji i doręczania prospektów i próbek reklamowych, organizacji pokazów i wystaw, usługi badania opinii publicznej, badania rynku mediów i reklamy/,