Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 19 stycznia 2006 r., sygn. II SA/Rz 814/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Robert Sawuła Sędziowie WSA Zbigniew Czarnik AWSA Magdalena Józefczyk /spr./ Protokolant: sekr. sąd. Anna Mazurek-Ferenc po rozpoznaniu w dniu 19 stycznia 2006 r. na rozprawie sprawy ze skargi Burmistrza Miasta i Gminy w L. na decyzję Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii z dnia [...] lipca 2005 r. Nr [...] znak: [...] zak.[...] w przedmiocie dostosowania warunków targowych do wymagań sanitarnych określonych przepisami prawa I. uchyla zaskarżoną decyzję i poprzedzającą ją decyzję Powiatowego Lekarza Weterynarii w L. z dnia [...] czerwca 2005 r. Nr [...] znak: [...]; II. stwierdza, że zaskarżona decyzja nie podlega wykonaniu do czasu uprawomocnienia się niniejszego wyroku; III. zasądza od Wojewódzkiego Lekarza Weterynarii na rzecz skarżącego Burmistrza Miasta i Gminy w L. kwotę 200 zł /słownie: dwieście złotych/ tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.
UZASADNIENIE
Powiatowy Lekarz Weterynarii w L. decyzją z [...] czerwca 2005r. nr [...], działając na podstawie art. 3 ust. 1, ust. 2 pkt 5 lit. b, art. 5 ust. 1 pkt 3, art. 15 ust. 1 ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. o Inspekcji Weterynaryjnej (Dz. U. nr 33, poz. 287 ze zm.) art. 8 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 11 marca 2004r. o ochronie zdrowia zwierząt oraz zwalczaniu chorób zakaźnych zwierząt (Dz. U. nr 69, poz. 625 ze zm.) nakazał Burmistrzowi Miasta i Gminy L. doprowadzić do stanu funkcjonalności: 1/ bramę wjazdową, wyrównać rozjeżdżony, nieutwardzony teren; 2/ osobie zatrudnionej do obsługi targu zapewnić dostęp do pomieszczenia zwierząt chorych lub podejrzanych o zakażenie; 3/ urządzić pomieszczenie do przetrzymywania środków dezynfekcyjnych, zaopatrzyć targ w środki dezynfekcyjne i urządzenia do dezynfekcji; 4/ udostępnić bieżącą wodę zdatną do picia na potrzeby pojenia zwierząt, sprzątania i dezynfekcji; 5/ usunąć z placu targowego materiały budowlane oraz określił, że obowiązki wymienione w pkt 2,3,4 należy wykonać do 30.06.2005r., a z pkt 1 i 5 do 30 września 2005r.