Orzeczenie
Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 1 grudnia 2005 r., sygn. I SA/Wr 725/04
Dnia 1 grudnia 2005 roku Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w następującym składzie: Przewodniczący: Sędzia WSA Jadwiga Danuta Mróz Sędziowie: Sędzia WSA Maria Tkacz- Rutkowska Sędzia WSA Marta Semiczek ( sprawozdawca ) Protokolant: Aleksandra Madej po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 listopada 2005 roku sprawy ze skargi J. B. na decyzje Dyrektora Izby Skarbowej we W. z dnia [...] Nr [...] i [...] w przedmiocie określenia zobowiązania w podatku od towarów i usług za marzec i listopad 2000 I. Uchyla decyzję Dyrektora Izby Skarbowej z dnia [...] nr [...] i poprzedzającą ją decyzję Naczelnika Urzędu skarbowego w O. z dnia [...]; II. Orzeka, że decyzje wymienione w pkt. I nie podlegają wykonaniu; III. zasądza na rzecz skarżącego od Dyrektora Izby Skarbowej we W. kwotę 295,00 (dwieście dziewięćdziesiąt pięć) zł tytułem zwrotu kosztów postępowania; IV. w pozostałej części skargę oddala.
Uzasadnienie
Organ podatkowy pierwszej instancji ustalił, że w latach 1997-22002 podatnik dokonał zakupu i sprzedaży 9 samochodów osobowych, przy czym:
- w 1999r. na zakup samochodów przeznaczył kwoty [...], natomiast ze sprzedaży samochodów uzyskał kwotę [...],
- w 2000r. na zakup samochodów przeznaczył kwoty [...], natomiast ze sprzedaży samochodów uzyskał kwotę [...],
- w 2001 r. na zakup samochodów przeznaczył kwotę [...], nie dokonał sprzedaży samochodu,
- w 2002r. na zakup samochodów przeznaczył kwotę [...], natomiast ze sprzedaży samochodów uzyskał kwotę [...],
Ze składanych wyjaśnień wynikało, iż wszystkie wymienione wyżej samochody przeznaczone byty na potrzeby własne, tj. podatnika, matki podatnika i konkubiny podatnika jak również na potrzeby prowadzonej działalności gospodarczej. Działalność gospodarczą prowadził [...] - [...]- PPHU A , [...] - [...] - B i od [...] - C. Prowadząc działalność gospodarczą wymienioną w pkt 1-3 Pan J. B. był podatnikiem podatku od towarów i usług w 1995 roku oraz od 1998 roku. W 2000r. J. B. osiągnął przychód tylko w miesiącu wrześniu i październiku z tytułu sprzedaży kurtyn powietrznych oraz z tytułu wykonania usługi polegającej na naprawie układu napędowego, zawieszenia tylnego, naprawy zamka i drzwi. Natomiast poniesione w tym okresie koszty dotyczyły zakupu artykułów biurowych, pieczątek, wizytówek, gipsu, narzędzi do prac budowlanych, prętów, płyt, profili, zakup kurtyn powietrznych, opłaty za usługi telekomunikacyjne, opłaty z tytułu podatku od nieruchomości. Podatnik nie wykazał żadnych kosztów związanych z używaniem któregokolwiek z posiadanych samochodów do potrzeb prowadzanej działalności gospodarczej.
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right
-
keyboard_arrow_right