Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA we Wrocławiu z dnia 23 grudnia 2005 r., sygn. I SA/Wr 1711/03

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny we Wrocławiu w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Bogumiła Kalinowska Sędziowie NSA Krystyna Anna Stec NSA Józef Kremis (sprawozdawca) Protokolant Katarzyna Dziok po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 2 grudnia 2005 r. sprawy ze skargi B. L. na decyzję Dyrektora Izby Celnej we W. z dnia [...] Nr [...] w przedmiocie określenia wartości celnej samochodu I. uchyla zaskarżoną decyzję; II. zasądza od Dyrektora Izby Celnej we W. na rzecz strony skarżącej 804,80 (osiemset cztery 80/100) zł kosztów postępowania sądowego; III. orzeka, że decyzja wymieniona w punkcie I nie podlega wykonaniu.

Uzasadnienie

Strona w dniu 20 stycznia 2003 r. zgłosiła do odprawy celnej (SAD [...]) w Oddziale Celnym w P. samochód marki Ford Transit, rok produkcji 1997 (Nr [...], poj. silnika 2496 ccm, określając go jako ciężarowy. Przeprowadzona w tym dniu rewizja celna wykazała samochód furgon posiadający 1 drzwi boczne, 1 drzwi tylne otwierane od góry, 2 szyby boczne oraz brak przegrody między kabiną kierowcy a częścią ładunkową, 6 miejsc siedzących (2 rzędy), pasy bezpieczeństwa tylne, drugi rząd siedzeń z zagłówkami. Liczba ilości miejsc siedzących znalazła potwierdzenie w dołączonym do zgłoszenia celnego dokumencie identyfikacyjnym pojazdu Nr [...] z dnia [...] (pkt 18), jak również w dokumencie Fahrzeugbrief Nr BP [...] (rubryka 12).

W dniu 21 stycznia 2003 r., w związku z dostarczeniem przez stronę oceny technicznej Nr [...] z dnia [...], przeprowadzono powtórną rewizję towaru, w wyniku której stwierdzono, iż wspomniany pojazd posiada przegrodę metalową z szybą, zamontowaną w sposób prowizoryczny i niefabryczny za drugim rzędem siedzeń (drugi rząd siedzeń nie miał zagłówków). W przedstawionej przez stronę opinii rzeczoznawca stwierdził, iż sprowadzony pojazd to uniwersalny samochód ciężarowy furgon przystosowany do przewozu zarówno ładunku i jak osób, mający przegrodę oddzielającą przestrzeń pasażerską od towarowej, 6 miejsc siedzących, wyposażonych w pasy bezpieczeństwa.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00