Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 6 grudnia 2005 r., sygn. VI SA/Wa 1375/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący: Sędzia Sędziowie : Sędzia WSA Małgorzata Grzelak Protokolant: Michał Syta po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 6 grudnia 2005 r. sprawy ze skargi R. N. na decyzję Głównego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] kwietnia 2005 r. Nr [...] w przedmiocie kary pieniężnej za przejazd pojazdem nienormatywnym bez zezwolenia oddala skargę

Uzasadnienie

Decyzją Nr [...] z dnia [...] kwietnia 2005r. Główny Inspektor Transportu Drogowego utrzymał w mocy decyzję [...] Wojewódzkiego Inspektora Transportu Drogowego z dnia [...] stycznia 2005r., nakładającą na R. N. i J. N. prowadzących "T." karę pieniężną w wysokości 1890zł za przekroczenie dopuszczalnych nacisków osi na drogach, na których dopuszczalny jest ruch pojazdów o naciskach osi do 98 kN (10t.).

Przekroczenia dopuszczalnych nacisków osi pojazdu na drogę ustalone zostały w wyniku kontroli pojazdu z naczepą należącego do skarżących R. N.i J. N. dnia [...] grudnia 2004r., z której to kontroli sporządzony został protokół kontroli. Stwierdzono, że pojazd jest nienormatywny ponieważ wykazuje przekroczenia na pojedynczej osi napędowej o 5,75kN (nacisk tej osi wyniósł 105,75kN) oraz na potrójnej osi napędowej o 20,46kN (nacisk na potrójna os przyczepy wyniósł 224,96kN przy odległości między osiami składowymi osi wielokrotnej 1,33m).

Składając wyjaśnienia skarżący podnieśli, że zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 30 kwietnia 2004r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia (Dz. U. Nr 103, poz. 1085.) maksymalne dopuszczalne sumy nacisków osi nie może przekraczać 24t. dla potrójnej osi przyczep i naczep przy odległości między osiami składowymi pomiędzy 1,3 a 1,4m. Pojazd skarżących poruszał się drogami o dopuszczalnym nacisku do 10t. spełniał wszystkie kryteria pojazdu normatywnego m.in. suma nacisków osi naczepy wynosiła 22,93t. przy nieprzekroczonej masie całkowitej zestawu.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00