Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 30 listopada 2005 r., sygn. I SA/Wa 1464/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Daniela Kozłowska Sędziowie NSA Joanna Banasiewicz Asesor WSA Iwona Kosińska /spr./ Protokolant Katarzyna Babik po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 30 listopada 2005 r. sprawy ze skargi J. B. na decyzję [...] Kuratora Oświaty z dnia [...] lipca 2004 r., nr [...] w przedmiocie określenia formy kształcenia specjalnego oddala skargę.

Uzasadnienie

[...] Kurator Oświaty decyzją nr [...] z dnia [...] lipca 2004 r., po rozpatrzeniu odwołania J. B., utrzymał w mocy decyzję nr [...] Zespołu [...] w L. z dnia [...] czerwca 2004 r. w sprawie określenia formy kształcenia specjalnego dla P. B.

Z analizy akt sprawy wynika, że wnioskiem z dnia 10 maja 2004 r. J. B. wystąpiła do Poradni [...] w L. o wydanie orzeczenia o kształceniu specjalnym dla swojego syna P. B., wnosząc o orzeczenie kontynuowania przez syna nauki w klasie integracyjnej.

Po rozpatrzeniu w dniu 20 maja 2004 r. złożonego wniosku, Zespół [...] w L. orzekł - orzeczeniem nr [...] z dnia [...] czerwca 2004 r. - o potrzebie kształcenia specjalnego P. B. do czasu ukończenia szkoły podstawowej w formie nauki w Specjalnym Ośrodku [...], ewentualnie w formie indywidualnego programu edukacyjnego w nauczaniu indywidualnym, o ile lekarz wskaże jako konieczną taką formę nauki. Takie stanowisko Zespołu zostało uzasadnione tym, że dotychczasowa forma kształcenia specjalnego P. B. nie przyczyniła się w stopniu wystarczającym do postępów w rozwoju chłopca. W tej sytuacji, zdaniem Zespołu orzekającego, wskazana jest zmiana formy realizacji obowiązku szkolnego P. B. tak, aby miał możliwość pełniejszego uczestniczenia w procesie edukacji, miał poczucie sprawczości, a także przeżywał satysfakcję z własnych osiągnięć w dochodzeniu do niezależności i samodzielnym zaspokajaniu potrzeb życiowych.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00