Orzeczenie
Wyrok WSA w Warszawie z dnia 10 listopada 2005 r., sygn. III SA/Wa 2445/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia WSA Krystyna Kleiber (spr.), Sędzia WSA Małgorzata Długosz-Szyjko, Asesor WSA Sylwester Golec, Protokolant Marcin Bącal, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 10 listopada 2005 r. sprawy ze skargi G. B. na decyzję Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z dnia ... maja 2005 r. nr ... w przedmiocie odmowy zatwierdzenia trybu zamówienia z wolnej ręki w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego 1) uchyla zaskarżoną decyzję oraz poprzedzającą ją decyzję Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z ... marca 2005 r. Nr ..., 2) stwierdza, że uchylone decyzje nie mogą być wykonane w całości, 3) zasądza od Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych na rzecz skarżącej kwotę 200 zł (dwieście złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego
Uzasadnienie
Decyzją z dnia ... maja 2005 r. nr ... Prezes Urzędu Zamówień Publicznych po rozpatrzeniu wniosku Gminy B. utrzymał w mocy decyzję własną z dnia ... marca 2005 r. nr ... w sprawie odmowy zatwierdzenia trybu zamówienia z wolnej ręki w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na prowadzenie przez okres 3 lat gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy B. i zarządzania składowiskiem odpadów komunalnych.
W uzasadnieniu jako organ pierwszej instancji wyjaśnił, że Gmina B. na podstawie art. 67 ust. 2 w związku z art. 67 ust. 1 pkt 1 lit a) ustawy z dnia 19 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz.U. Nr 19, poz. 177 ze zm.), pismem z dnia ... marca 2005 r. zwróciła się do Prezesa Urzędu Zamówień Publicznych z wnioskiem o zatwierdzenie wyboru trybu zamówienia z wolnej ręki w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na prowadzenie przez okres 3 lat gospodarki odpadami komunalnymi na terenie gminy B. i zarządzania składowiskiem odpadów komunalnych i zarządzania składowiskiem odpadów komunalnych. Wskazany przez wnioskodawcę przepis zezwala na udzielenie zamówienia w trybie z wolnej ręki, jeżeli dostawy, usługi lub roboty budowlane mogą być świadczone przez jednego tylko wykonawcę z przyczyn technicznych o obiektywnym charakterze.