Wyrok WSA w Rzeszowie z dnia 9 listopada 2005 r., sygn. II SA/Rz 148/05
Wojewódzki Sąd Administracyjny w Rzeszowie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Stanisław Śliwa Sędziowie NSA Małgorzata Wolska AWSA Magdalena Józefczyk /spr./ Protokolant: sekr. sąd. Anna Mazurek-Ferenc po rozpoznaniu w dniu 9 listopada 2005 r. na rozprawie sprawy ze skargi A. S.A. we W. na decyzję Samorządowego Kolegium Odwoławczego z dnia [...] grudnia 2004 r. Nr [...] w przedmiocie zmiany wpisu w dowodzie rejestracyjnym pojazdu uchyla zaskarżoną decyzję
Uzasadnienie
II SA/Rz 148/05
UZASADNIENIE
Decyzją z [...] grudnia 2004r. nr [...] Samorządowe Kolegium Odwoławcze działając na zasadzie art. 127 § 3 w zw. z art. 138 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 14 czerwca 1960r. Kodeks postępowania administracyjnego (Dz. U. z 2000 nr 98, poz. 1071 ze zm.) po rozpoznaniu wniosku o ponowne rozpatrzenie sprawy A. SA we W. utrzymało w mocy własną decyzję z [...] września 2004r. nr [...] w przedmiocie odmowy uchylenia decyzji Samorządowego Kolegium Odwoławczego z [...] marca 2002r. nr [...] stwierdzającej nieważność decyzji Prezydenta Miasta [...] z [...] grudnia 1998r., następstwem której było dokonanie zmiany w dowodzie rejestracyjnym pojazdu marki Ford Escort nr rej. [...] z samochodu osobowego na ciężarowy.
Powyższą decyzję zaskarżył wnioskiem o ponowne rozpatrzenie sprawy A. we W. Skarżący nie podzielił argumentacji zawartej w uzasadnieniu kwestionowanej decyzji. W jego ocenie pogląd Kolegium w kwestii rażącego naruszenia prawa jest niesłuszny a jego uzasadnienie dalece niewystarczające. Przesłanki, którymi kierował się organ administracji wydając decyzję rejestracyjną oparto na treści budzących zasadnicze wątpliwości interpretacyjne przepisach ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. Prawo o ruchu drogowym i przepisach wykonawczych w przedmiocie warunków technicznych i badań pojazdów zawartych w rozporządzeniu Ministra Transportu i Gospodarki Wodnej z dnia l lutego 1993 r (Dz. U. Nr 21, poz. 9). Interpretacja tych przepisów, poparta tezami orzeczeń Naczelnego Sądu Administracyjnego, daje podstawę do przyjęcia, że dla zmiany przeznaczenia pojazdu wystarczające jest zaświadczenie z badania technicznego pojazdu, nie zaś świadectwo homologacji. Jak podaje skarżący kolegia w Polsce w analogicznych sprawach przyjmują odmienną interpretację obowiązujących przepisów. Podobną, jak inne kolegia, interpretację przyjmuje także Minister Transportu w piśmie z dnia l grudnia 2000 r.