Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Warszawie z dnia 18 października 2005 r., sygn. III SA/Wa 1641/05

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Warszawie w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Bogdan Lubiński (spr.), Sędziowie Asesor WSA Sylwester Golec, Asesor WSA Dariusz Turek, Protokolant Urszula Hoduń, po rozpoznaniu na rozprawie w dniu 18 października 2005 r. sprawy ze skarg J.P. na decyzje Ministra Finansów z dnia [...] kwietnia 2005 r. nr [...] nr [...] w przedmiocie odmowy stwierdzenia nieważności decyzji o odmowie stwierdzenia nadpłaty w podatku dochodowym od osób fizycznych za VIII 2000r. i IX 2000 r. 1 ) uchyla zaskarżone decyzje, 2) stwierdza, że uchylone decyzje nie mogą być wykonane w całości, 3) zasądza od Ministra Finansów na rzecz skarżącego kwotę 1.280 zł ( tysiąc dwieście osiemdziesiąt złotych) tytułem zwrotu kosztów postępowania sądowego.

Uzasadnienie

Z akt sprawy wynika, że Pan J.P. pismami z dnia [...] września 2000 r. i [...] października 2000 r. złożył wniosek o stwierdzenie nadpłaty w zaliczkach na podatek dochodowy od osób fizycznych, odpowiednio za miesiące sierpień i wrzesień 2000 r.

Urząd Skarbowy w S. dwiema decyzjami odmówił stwierdzenia nadpłaty za poszczególne miesiące. Izba Skarbowa we W. Ośrodek Zamiejscowy w W. utrzymała w mocy decyzje organu I instancji.

Podatnik jednobrzmiącymi wnioskami z dnia [...] grudnia 2000 r. i [...] stycznia 2001 r. wystąpił do Ministra Finansów o stwierdzenie nieważności ostatecznych decyzji Izby Skarbowej, jako podstawę prawną wskazał art. 247 § 1 pkt 3 Ordynacji podatkowej. W ocenie Skarżącego decyzje te wydane zostały z naruszeniem przepisów art. 79 § 2 pkt 1 lit. a) w związku z art. 72 § 1 pkt 1, art. 73 i art. 3 pkt 3 Ordynacji podatkowej, a także art. 2 i 7 Konstytucji w związku z art. 21 ust. 1 pkt 35 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zdaniem strony dochód, jaki wykazał w deklaracjach za przedmiotowe miesiące 2000 r. wolny był od podatku dochodowego z mocy art. 21 ust. 1 pkt 35 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych. Zmiany dokonane w ustawie o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych nie skutkowały utratą prawa do zwolnienia od podatku dochodowego, dochodów osiąganych po dniu 1 stycznia 2000 r. przez podatników zatrudniających osoby niepełnosprawne. Zakwestionował prawidłowość urzędowej interpretacji prawa, dokonanej przez Ministra Finansów w piśmie z dnia [...] grudnia 1999 r.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00