Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

TEMATY:
TEMATY:

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 21 wrzenia 2005 r., sygn. III SA/Gd 49/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący Sędzia NSA Joanna Zdzienicka-Wiśniewska (spr.), Sędziowie Sędzia WSA: Elżbieta Kowalik-Grzanka, Sędzia WSA: Alina Dominiak, Protokolant Agnieszka Januszewska, po rozpoznaniu w dniu 21 września 2005 r. na rozprawie sprawy ze skargi "A" Spółki Akcyjnej w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia 15 grudnia 2003 r. nr [...] w przedmiocie uznana zgłoszenia celnego za nieprawidłowe oddala skargę.

Uzasadnienie

III SA/Gd 49/04

U z a s a d n i e n i e

"A" S.A. w W. zgłosiła do objęcia procedurą dopuszczenia do obrotu zakupione od producenta - hiszpańskiej firmy S. samochody fabrycznie nowe, które uległy uszkodzeniu w wyniku gradobicia w lipcu 1999 r. na placu fabrycznym w M., po cenach niższych od średnich cen nowych samochodów marki SEAT.

Po przeprowadzeniu kontroli ustalono, że w badanym okresie objęto procedurą dopuszczenia do obrotu 1500 samochodów zakupionych po obniżonych cenach, z czego 1368 samochodów objęto procedurą zgłoszenia do obrotu w Urzędzie Celnym na podstawie 207 zgłoszeń celnych. Zgodnie z treścią protokołu pokontrolnego uszkodzone samochody były przewożone przez firmę Z.. z placu fabrycznego do miejsca składowania w firmie E. pod B. Dostawy wszystkich samochodów do portu w Gdyni odbywały się drogą morską na warunkach dostawy FOB Barcelona. Do wartości celnej samochodów doliczone były koszty transportu i ubezpieczenia. Faktury sprzedaży obejmujące przedmiotowe pojazdy opatrzono adnotacją "Depreciated Vehicle".

W toku kontroli ujawniono również faktury wystawione przez firmę E., obciążające Spółkę "A" kosztami:

- składowania samochodów po gradobiciu,

- oceny stanu technicznego,

- wymiany akumulatorów,

- uzupełnienia paliwa,

- naprawy uszkodzeń po gradobiciu,

- zatrudnienia personelu do przemieszczania samochodów.

Ponadto ujawniono fakturę wystawioną przez firmę Z. z B. obciążającą Spółkę "A" kosztami specjalnego przygotowania 1242 samochodów do transportu morskiego ze szczegółowym opisem uszkodzeń.

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00