Wyszukaj po identyfikatorze keyboard_arrow_down
Wyszukiwanie po identyfikatorze Zamknij close
ZAMKNIJ close
account_circle Jesteś zalogowany jako:
ZAMKNIJ close
Powiadomienia
keyboard_arrow_up keyboard_arrow_down znajdź
removeA addA insert_drive_fileWEksportuj printDrukuj assignment add Do schowka
insert_drive_file

Orzeczenie

Wyrok WSA w Gdańsku z dnia 22 wrzenia 2005 r., sygn. III SA/Gd 150/04

 

Wojewódzki Sąd Administracyjny w Gdańsku w składzie następującym: Przewodniczący NSA Marek Gorski (spr.), Sędziowie: WSA Arkadiusz Despot - Mładanowicz, Asesor WSA Krzysztof Gruszecki, Protokolant: Wioleta Gładczuk, po rozpoznaniu w dniu 22 września 2005 r. na rozprawie sprawy ze skargi sprawy ze skargi "A" Spółki Akcyjnej w W. na decyzję Dyrektora Izby Celnej z dnia 23 lutego 2004 r. nr : [...] [...] [...] [...] [...] [...] oraz z dnia 30 stycznia 2004 r. nr: [...] [...] w przedmiocie wartości celnej towaru oddala skargi.

Uzasadnienie

Zaskarżonymi decyzjami Dyrektor Izby Celnej na podstawie art. 233 § 1 pkt. 1 ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. Ordynacja podatkowa (Dz. U. Nr 137, poz. 926 ze zm.), art. 21, art. 23 § l, art. 30 § 1 pkt 5, art. 85 § 1 oraz art. 262 ustawy z dnia 9 stycznia 1997 r. Kodeks celny (tj; Dz.U. z 2001 r. Nr 75 poz. 802 ze zm.) utrzymał w mocy decyzje Naczelnika Urzędu Celnego:

- z 17 listopada 2003 r. nr [...],

- z 17 listopada 2003 r. nr [...],

- z 17 listopada 2003 r. nr [...],

- z 17 listopada 2003 r. nr [...],

- z 17 listopada 2003 r. nr [...],

- z 17 listopada 2003 r. nr [...],

- z 5 listopada 2003 r. nr [...],

- z 3 listopada 2003 r. nr [...].

o uznaniu za nieprawidłowe zgłoszeń celnych, dokonanych na rzecz firmy "A" S.A. w W., w części dotyczącej wartości celnej samochodów i określające kwotę wynikającą z długu celnego oraz wysokość odsetek wyrównawczych należnych od powstałego niedoboru cła.

Organ odwoławczy w swoich decyzjach stwierdził, że firma "A" S.A. w listopadzie 2000 r. dokonała szeregu zgłoszeń celnych samochodów marki S. zakupionych od producenta, hiszpańskiej firmy "B" S.A.

W każdym z przedmiotowych zgłoszeń podano wartość celną pojazdów i zadeklarowano je na warunkach dostawy FOB statek B.. W zgłoszeniach zadeklarowano także koszty transportu.

Po przeprowadzeniu kontroli przez funkcjonariuszy Wydziału Kontroli Podmiotów Gospodarczych Izby Celnej w zakresie przestrzegania przepisów oraz wartości celnej pojazdów zgłoszonych w procedurze dopuszczenia do obrotu stwierdzono, że firma "A" (zwana dalej Spółką) na podstawie umowy zawartej z hiszpańską firmą "B" S.A. jest wyłącznym importerem na terytorium Polski produktów firmy S. (samochody, części zamienne, komponenty). W toku kontroli ustalono, iż Spółka zakupiła od firmy "B" m.in. samochody, które uległy uszkodzeniu w wyniku gradobicia w lipcu 1999 r. na placu fabrycznym w M., po cenach niższych od średnich cen nowych samochodów. W okresie od połowy 1999 r. do końca 2001 r. objęto procedurą dopuszczenia do obrotu 1500 samochodów zakupionych po obniżonych cenach, z czego 1368 samochodów objęto procedurą dopuszczenia do obrotu w Urzędzie Celnym na podstawie 207 zgłoszeń celnych. Zgodnie z treścią protokołu pokontrolnego uszkodzone samochody były przewożone przez firmę "B" z placu fabrycznego do miejsca składowania w firmie "C" pod B.. Dostawy wszystkich samochodów do portu w G. odbywały się drogą morską na warunkach dostawy FOB B.. Do wartości celnej samochodów doliczane były koszty transportu i ubezpieczenia. Faktury sprzedaży obejmujące przedmiotowe pojazdy opatrzono adnotacją "Depreciated Vehicle".

close POTRZEBUJESZ POMOCY?
Konsultanci pracują od poniedziałku do piątku w godzinach 8:00 - 17:00